مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: نصب ایربگ بر روی تمامی خودورها از ابتدای سال جاری اجباری است و بر این اساس، پلیس از شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ خودداری خواهد کرد.

ایربگ

نظام‌الدین برزگری در گفتگو با مهر گفت: مطابق با اعلام قبلی، نصب ایربگ بر روی تمامی خودروهای تولید داخلی از ابتدای سال جاری اجباری شده است و یک الزام برای خودروسازان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ جلوگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: موضوع اجباری شدن نصب ایربگ بر روی تمامی خودروها از مدتها قبل به خودروسازان اعلام شده بود و هیچ بهانه‌ای از سوی آنها پذیرفته شده نیست.

به گفته برزگری، علیرغم اینکه برخی خودروسازان تلاش داشتند تا نصب ایربگ اجباری نشود، اما از ابتدای سال، نصب ایربگ اجباری است و بهانه‌ای پذیرفته شده نیست.

مقرر شده بود نصب ایربگ بر روی تمامی خودروهای تولید داخلی از ابتدای مهرماه سال 91 اجباری شود که بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته و برخی موانع از جمله مشکلات واردات و کمبود تولید داخلی، این موضوع به ابتدای سال 92 موکول شد.

کد خبر 207564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز