پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله ˈعزیزالله خوشوقتˈ از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم حضرات آیات ˈسید محمدعلی علوی گرگانیˈ، ˈابراهیم امینیˈ، ˈ محمدتقی مصباح یزدیˈ، ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ و حجج اسلام ˈسید محمد سعیدیˈ و ˈعباس کعبیˈ، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند.

امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به جایگاه برجسته علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله خوشوقت در سخنانی اظهار داشت: این عالم ربانی نمونه ای بارز از یک انسان متواضع و با اخلاق بود که در عرصه تهذیب نفس و جهاد عملی می تواند به عنوان الگوی طلاب جوان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن ˈکاظم صدیقیˈ با بیان اینکه ثبات، آرامش و بی نیازی آیت الله خوشوقت از ویژگی های برجسته ایشان بشمار می رفت، خاطرنشان کرد: این فقیه وارسته از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی بهره می برد و با تمام وجود حامی و تابع ولایت فقیه بود.

حضرت آیت‌الله ˈعزیزالله خوشوقتˈ اوایل بهمن‌ماه سال گذشته به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از انجام اعمال مناسک عمره دچار عارضه تنفسی و در بیمارستان مکه بستری شد و پس از تحمل درد و رنج بیماری در حرم امن الهی به لقاءالله پیوست و پیکر مطهرش پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

کد خبر 207318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز