همشهری آنلاین: ۷ عضو بدن، عسل بدیعی بازیگر فیلم «بودن یا نبودن» که در آن فیلم نقش گیرنده پیوند قلب را بازی می‌کرد برای نجات جان ۷ بیمار نیازمند از بدنش خارج شد و تا امشب( 14 فروردین) به این بیماران پیوند می‌شود.

عسل بدیعی

فارس نوشت: امید قبادی معاون مرکز فرآهم آورری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تا ساعت 14  چهارشنبه 14 فروردین 7 ارگان اصلی مرحوم عسل بدیعی بازیگر سینما که روز گذشته به علت پارگی عروق مغز دچار مرگ مغزی شد از بدنش خارج شد و حتماً امشب همه این اعضا به 7 بیمار نیازمند پیوند می‌شود و جان آنان را نجات می‌دهد.

عضو تیم فرآهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تقریباً تمام ارگان‌های حیاتی عسل بدیعی سالم است و قلب، دو ریه، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به بیماران نیازمند پیوند می‌شود و با توجه به اینکه زمان نگهداری این ارگانها محدود است همه این اعضا باید حتماً امشب پیوند شود.

قبادی افزود: قلب مرحوم خانم بدیعی توسط تیم جراحی قلب دکتر ماندگار به یک بیمار نیازمند پیوند می‌شود، دو ریه وی در بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان تنها مرکز پیوند ریه کشور پیوند می‌شود و اقدامات لازم برای پیوند ریه‌ها در این بیمارستان آغاز شده است. این عمل حدود 7 ساعت طول می‌کشد. کبد و لوزالمعده وی نیز برای پیوند به شیراز ارسال می‌شود و کلیه‌های او نیز در دو بیمارستان در تهران برای پیوند فرستاده شده است.

وی گفت: بقیه اعضای وی مانند قرنیه و تاندونها نیز برای فراهم آوری به بانک نسوج ارسال می‌شود تا در آینده به بیماران نیازمند پیوند شود.

معاون مرکز فرآهم‌آ‌وری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: خانم عسل بدیعی سال ۱۳۷۷ در سن 17 سالی در اولین فیلم خود به نام «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری نقش یک بیمار نیازمند پیوند قلب را بازی می‌کرد. او همچنین خواهرزاده رضا داودنژاد است که سال گذشته پیوند کبد دریافت کرد و به واسطه او بود که خانواده خانم بدیعی با وجودی که وی کارت اهدای عضو داشت، به اهدای اعضای وی رضایت دادند.

کد خبر 207204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز