یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش کمیسیون تحقیق درباره اشتباهات سیاسی و نظامی در جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان انتقادات شدیدی را علیه نخست‌وزیر این رژیم مطرح کرده، اما استعفای ایهود اولمرت را خواستار نشده است.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، شبکه تلویزیونی "کانال 10" خبر داد، این گزارش که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، شیوه "غیرهوشمندانه" که اولمرت در جنگ علیه حزب‌الله لبنان در پیش گرفت را سرزنش کرده است.

این تحقیق که به ریاست ونوگراد، قاضی سابق انجام گرفت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم می‌کند که به حرف بسیاری از مشاورانش گوش نکرده و بیش از همه تحت‌تاثیر هالوتص، رییس سابق ارتش این رژیم قرار گرفته است. با این وجود به اولمرت توصیه نشده که از سمت خود استعفا کند.

این گزارش در قبال پرتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کم‌تر سخت‌گیری نشان می‌دهد، اما بر "فقدان کامل تجربه نظامی" وی تاکید دارد.

این گزارش تصریح می‌کند، جنگ علیه لبنان در تابستان 2006 در اسراییل یک شکست تلقی می‌شود، زیرا نه به آزادی دو سرباز اسیر شده در این کشور انجامید و نه توانست شلیک راکت‌ حزب‌الله به شمال اسراییل را متوقف کند.

ناظران می‌گویند آینده اولمرت و هم‌چنین پرتز به نتایجی بررسی‌های کمیسیون تحقیق وابسته خواهد بود. یک خبرنگار به "کانال 10" گفت: آنچه از اطرافیان اولمرت به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد که اوضاع بسیار سختی را می‌گذراند.

در جنگ 34 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان 158 صهیونیست و حدود 1200 لبنانی کشته شدند.

کد خبر 20716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز