شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: در 2 روز گذشته تداوم بارندگی‌های بهاری موجب شد تا بسیاری از شهرهای غربی و شمال غربی و مرکزی کشور چهره‌ای بهاری یابد و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بارندگی‌ها تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

با وجود آنکه در روزهای گذشته به دلیل ناپایداری در جو از جمله وزش باد و بارش باران میزان غلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز‌های گذشته، کاهش و میزان آلاینده ازن افزایش یافته بود اما ناگهان در روز شنبه تهران شاهد یک بارش بهاره شدید بود.

به گزارش سازمان هواشناسی در روز جمعه به غیر از ایستگاه تجریش، میانگین غلظت کلیه آلاینده‌ها به لحاظ آلاینده دی اکسید نیتروژن در حد مجاز بود و شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده در شرایط سالم بسر می‌برد.

با تراکم ابرهای باران زا دیروز مناطق غرب و مرکز کشور چهره‌ای بهاری یافت و بارش‌های پراکنده باران همراه با رعد وبرق تمام این مناطق را تحت تاثیرخود داشت.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اطلاعیه ویژه‌ای از رگبار و رعد و برق در شمال‌غرب و غرب و در ادامه مرکز، تهران و سواحل دریای خزر خبر داد. 

در این گزارش آمده است، بررسی نقشه‌های پیشیابی بیانگر گذر یک موج کم‌دامنه از اواخر روز یکشنبه از غرب کشور است که در شنبه و یکشنبه و روز دوشنبه سبب ناپایداری هوا به صورت رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد ابتدا در استانهای واقع در شمال غرب و غرب و در ادامه مرکز، تهران و سواحل دریای خزر می‌شود.

بنا بر این گزارش در این مدت ابتدا در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما و سپس در روز سه‌شنبه در این منطقه کاهش دما پیش بینی می‌شود.

نقشه‌های پیشیابی برای دو روز آینده همچنان عبور امواج کم‌دامنه را از نیمه شمالی کشور نشان می‌دهد که به طور متناوب سبب بارشهای رگباری، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط این نواحی خواهد شد.

شایان ذکر است تا روز دوشنبه با کاهش فشار در سواحل جنوبی دریای خزر، به تدریج دمای هوا کاهش می‌یابد. همچنین در روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه با فعالیت این سامانه برای نیمه شمالی کشور، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران را کمی‌ابری تا نیمه‌ابری در بعد از ظهر با بارش پراکنده پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 3 درجه افزایش به 15 و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری با وزش باد و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 12 و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری باران سیمای تهران و بسیاری از مناطق مرکزی، غربی و شمال غربی کشور را بهاری کرده و موجب شده تا بهار امسال پر آب ترین بهار در طول سی سال گذشته لقب بگیرد.

سیلاب در شمال تهران

 بر اثر جاری شدن سیلاب در میدان سربند تهران به چند خودرو خسارت جدی وارد شد.
بهروز تشکر رئیس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان این خبر گفت: ساعت 17 و 33 دقیقه روز شنبه پس از آنکه وقوع سیلاب در میدان سربند تهران به این سازمان گزارش شد، ماموران ایستگاه 6 و 4 عازم محل شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب بخشی از دیواره دست ساز حاشیه کوه ریزش کرده و باعث وارد آمدن خسارت به 5 دستگاه خودروی سواری شده است که با اقدامات ماموران از بروز مجدد حادثه جلوگیری شد.

تشکر با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت افزود: ‌همچنین بارش باران در روز شنبه باعث فرو ریختن یک خانه قدیمی در خیابان ولی‌عصر شد. 

کد خبر 20695

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز