همشهری آنلاین: خبرنگار سابق شبکهˈ سی. ان. انˈ آمریکا گفت : این رسانه خبری ضمن جعل و تحریف اخبار مربوط به ایران و سوریه ،وظیفه جو سازی علیه این دو کشور را نیز بر عهده گرفته است.

شبکه خبری سی. ان. ان

امبر لیون به علت پوشش اخبار مربوط به واقعیت های بحرین و انتشار گزارشی در باره نقض حقوق معترضان توسط پلیس آمریکا از شبکه یاد شده اخراج شد.

وی سه سال پیاپی( 2006 تا 2008میلادی) توانست سه بار جایزه ˈامیˈ تولیدات تلویزیونی در آمریکا را از آن خود کند.

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈخبر راستˈ ترکیه حاکی است، این خبرنگار اخراجی شبکه خبری ˈسی.‌ان‌.انˈ در افشاگری خود افزود: در زمان همکاری با این شبکه فرامینی از سوی روسای خود مبنی بر انتشار اخبار جهت دار و کذب علیه ایران و سوریه و نیز مخالفان واشنگتن دریافت ‌کرده است.

وی افزود: آمریکا با جوسازی علیه ایران و سوریه خواهان توجیه فشارهای خود علیه ایران و سوریه در نزد افکار عمومی است و تلاش می کند که از انتشار گزارشهای انتقادی از آمریکا در رسانه های این کشور جلوگیری کند.

خبرنگار سابق شبکه خبری ˈسی.‌ان‌.انˈ با تایید جعل اخبار و دستکاری این شبکه در انعکاس وقایع، افزود: هدف از این اقدام جوسازی برای توجیه سیاستهای خصمانه علیه ایران و سوریه است.

لیون افزود: همین سناریو که پیش از حمله سال 2003میلادی آمریکا به عراق اجرا شد، اکنون علیه ایران و سوریه به کار گرفته می‌شود.

خبرنگار سابق ˈسی.‌ان.‌انˈ اضافه کرد، این شبکه خبری با دریافت پول از دولت واشنگتن و دیگر هم پیمانان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) باب میل آنان خبر سازی می‌کند.

کد خبر 206867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز