همشهری‌آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار محکم و سنگین قابل عرضه و در خور شأن ملت ایران اسلامی از لحاظ اقتصادی در چند سال اخیر صورت نگرفته است.

محمدرضا باهنر نماینده مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری شامگاه در محل هتل پارس تبریز در خصوص نامگذاری سال 92 با عنوان "سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" اظهار داشت: در پنج سال اخیر مقام معظم رهبری، نامگذاری سال‌ها را عمدتا بر روی مسائل اقتصادی متمرکز کردند و این نامگذاری‌ها دلایل فراوانی دارد. باهنر در این مراسم درباره انتخابات نیز اظهاراتی را مطرح کرد که مهمترین آنها به نقل از مهر و ایسنا در زیر آمده است:

  • این دوره از انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود و باید مردم توطئه‌های سیاسی دشمن را با حماسه آفرینی سیاسی خود بر ملا کنند.
  • این دوره از انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی برگزار می‌شود. این دوره از انتخابات با حضور فعال اصلاح طلبان، اصولگرایان و جریان دولت و شخص آقای احمدی نژاد برگزار می‌شود.
  • آقای احمدی نژاد بسیار علاقه دارند که فردی از کابینه خودشان در انتخابات حضور داشته باشد که این مسئله قابل تکذیب نیست و به احتمال زیاد آقای مشایی فرد مورد نظر ایشان است و اگر ایشان هم نشد اسامی دیگری هستند.
  • افرادی همچون آقایان عارف، کمالی، محمد شریعتمداری و آقای سعیدی‌کیا کاندیدای مطرح طیف اصلاح طلب هستند که نباید فراموش شود اصلاح‌طلبان در درون خود چند طیف هستند.
  • به‌نظر می‌رسد که دولت هنوز متمرکز بر نامزدی آقای مشایی است ولی چهره‌های مختلفی از جمله آقای الهام، نیکزاد و صالحی می‌توانند در لیست نامزدهای دولت باشند.
  • در جریان اصولگرایی نیز چندین گروه با عناوین 2+1 و همچنین پیروان خط امام و رهبری که شامل آقایان متکی، آل اسحاق، پورمحمدی، ابوترابی و بنده است که در جبهه پیروان خط امام و رهبری سعی می‌کنیم از این گروه در حد امکان یک نفر را با وحدت اصولگرایی و مدیریت واحد کاندیدا کنیم چرا که جامعه اصولگرایی جامعه بسیار بزرگی است.
  • حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات منتفی است. تا آنجایی که با خبرم خانواده و بستگان آیت الله رفسنجانی، حضور ایشان در انتخابات را منتفی اعلام کردند.
  • باید از حسنات دولت قبلی بهره مند شده و در مقابل اشتباهات دولت دهم در دولت یازدهم تکرار نشود. پرکاری، پر تلاشی و زنده نگه داشتن شعارهای اول انقلاب از حسنات این دولت بود اما در دولت نهم و به خصوص دولت دهم اشکالاتی وجود داشت که اولین اشکال موجود این بود که ریاست جمهوری اعتقادی به ساختارها نداشت به طور مثال سازمان برنامه بودجه را منحل کرد.
  • دومین اشکال وارده این بود که می‌خواستند مشکلات کشور را پروژه‌ای حل کنند و در این راستا بنگاه‌های زودبازده ایجاد کردند ولی بعد از مدتی مردمی که بیکار بودند، هم اکنون به دلیل زیر بار وام‌های بانکی رفتن، این بار بیکار و بدهکار شده‌اند.
  • در سال 91 هیچ اشتغالی بوجود نیامد چراکه مثبت و منفی برابر بودند و تولید کشور متضرر شد.
  • رئیس جمهور آینده باید ادراک بالایی در مسائل عمومی کشور داشته باشد.
  • برنامه دولت احتمالی وی در خصوص کنترل تورم و گرانی؛ اصلی‌ترین علت تورم و گرانی نقدینگی است که متاسفانه نقدینگی کشور در هفت سال گذشته بیش از هفت برابر شده است. رشد نقدینگی متناسب با رشد اقتصاد است که متاسفانه در این سال‌ها رشد اقتصاد کشور حدود چهار درصد بوده ولی رشد نقدینگی در برخی مواقع به 25 درصد نیز رسیده که این دو مورد تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. این مقدار نقدینگی پشت سر تولید نرفته و سر از سفته بازی درآورده که این نیاز به مدیریت دارد.
  • معنای عامیانه این مسئله این است که سدی درست شده و در پشت آن آب عظیمی جمع شده و با هر بار باز کردن شیر آب، سیلی برمی خیزد و جماعتی را با خود می‌برد و جمع محدودی از آن سود می‌برند که باید این سد کانال کشی شود.
کد خبر 206632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز