همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: کنگره ره‌آورد سرزمین نور مردمی‌ترین جشنواره ایران زمین است.

سردار علی فضلی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، علی فضلی ظهر امروز در دهمین کنگره رهاورد سرزمین نور که در محل یادمان شهدای شلمچه در حال برگزاری است، اظهار کرد: دهمین کنگره رهاورد سرزمین نور همزمان با ایام فاطمیه با حضور مهمانان داخلی و خارجی، فرماندهان کشوری و لشکری، مسئولان استانی و محلی همچنین زائران و کاروان‌های راهیان نور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این کنگره، مردمی‌ترین جشنواره ایران زمین است، افزود: در سه روز برگزاری این کنگره آثار برگزیدگان دوره‌های قبل قرائت می‌شود و از برگزیدگان این دوره نیز تقدیر و تجلیل می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور تصریح کرد: نقش آثار هنری در زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس جایگاه بسیار والایی دارد.

عملیات کربلای 5 در شلمچه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات کربلای پنج خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل «شب‌های عملیات کربلای پنج، شب‌های قدر انقلاب است، انس با آن شما را وارسته می‌کند و هر که آن را فراموش کند از اردوگاه انقلاب خط می‌خورد».

فضلی اضافه کرد: عملیات کربلای پنج در شب نوزدهم دی‌ماه سال 1365 در منطقه شلمچه با هدف تصرف بخشی از شلمچه که دشمن بعثی با ایجاد باتلاق و موانع زیاد تسخیر کرده بود، انجام شد.

وی همچنین عنوان کرد: اما با مجاهدت و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس در سه مرحله سنگرهای دژ شلمچه که به تعبیر دشمن تسخیر آنها غیرممکن بود به تصرف درآمدند و عملیات در مجموع 25 شبانه‌روز به طول انجامید.

حضور خودجوش زائران در مناطق عملیاتی خوزستان

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: به پاسداشت رزمندگان عملیات کربلای پنج در شلمچه امروز شاهد حضور باشکوه راهیان نور و زائران با خودروهای شخصی‌شان هستیم و این نشان دهنده حضور خودجوش مردم در بازدید از مناطق عملیاتی استان خوزستان در نوروز امسال است.

کد خبر 206475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز