شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امورخارجه فرانسه روز شنبه 28 آوریل(8 اردیبهشت) اعلام کرد: گروه طالبان یکی از دو امدادگری را که ماه پیش به گروگان گرفته بود، آزاد کرد.

به گزارش سی ان ان، وزارت امورخارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای افزود: مقامات فرانسوی  تأیید می‌کنند که یک نفر از اعضای سازمان تر د آنفانس(سرزمین کودکی) که یک زن است، روز شنبه 28 آوریل از بند طالبان آزاد شد.

در بیانیه دولت فرانسه به جزییات درباره آزادسازی این گروگان و یا هویت وی اشاره‌ایی نشده است. یک زن و مرد که هر دو از امدادگران فرانسوی بودند، به همراه سه همکار افغان خود در جنوب شرقی  ولایت نیمروز توسط اعضای گروه طالبان به گروگان گرفته شده بودند.

آنتوان وییوم رییس سازمان بشردوستانه غیردولتی فرانسه(تر دانفانس) که خانم "سلین" گروگان زن فرانسوی نیز عضو آن و در افغانستان فعالیت داشت، روز شنبه 28 آوریل پس از گفتگو با "فیلیپ دوست بلازی" وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سلین بعد از ‪ ۲۴‬روز اسارت آزاد و به شدت از نظر جسمی ضعیف شده است.

وییوم افزود: در حال حاضر سلین در راه بازگشت به فرانسه می‌باشد. وی ابراز امیدواری کرد که بقیه گروگانهای فرانسوی نیز آزاد شوند.

طالبان آزادی دیگر اتباع فرانسوی را به خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان منوط دانسته و در این زمینه مهلت یک هفته‌ای به پاریس داده است.

گروه طالبان، دولت فرانسه را تهدید کرده که در صورت عدم خروج نیروهای این کشور از افغانستان، گروگانها فرانسوی را خواهد کشت.

کد خبر 20646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز