همشهری آنلاین: کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه بهار امسال نسبت به شرایط بلند مدت گذشته، تا 1.5درجه گرمتر خواهد بود، گفت:‌ تا پایان هفته در تمام مناطق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت و دمای هوا در نیمه شمالی کشور 8 درجه کاهش می‌یابد.

بارش برف و باران

محمد اصغری در گفت‌‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به ورود موج جدیدی از سرما که از دیشب وارد کشور شده است، اظهار داشت: با ورود این سامانه تمام مناطق کشور را بارش برف و باران در بر می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواشناسی در ادامه بیان داشت: از شب گذشته در اکثر مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان بارش برف و باران آغاز شده است.

وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی در نیمه جنوبی کشور، افزود:‌ هم ‌اکنون در برخی مناطق استان‌های خوزستان و بوشهر رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی یادآور شد: هرچه زمان می‌گذرد بارندگی‌ها مناطق بیشتری را در بر می‌گیرد به طوریکه امروز کل نیمه غربی را اعم از استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان،‌لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، گیلان، مازندران، زنجان، البرز، تهران،‌همدان، مرکزی، قم بارش برف و باران در بر خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بارش برف و باران در مناطق مزبور تا فردا ادامه خواهد یافت.

این کارشناس ارشد هواشناسی در ادامه بیان داشت: از امشب تراکم ابرها در نیمه شرقی کشور ظاهر می‌شود بر همین اساس آسمان مشهد برفی و بارانی خواهد بود.

اصغری یادآور شد: افرادی که قصد سفر به کرانه‌های دریای خزر را دارند، توجه داشته باشند که علاوه بر بارش باران، کاهش دما نیز در سواحل محسوس خواهد بود. ضمن آنکه آبهای دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، خلیج فارس نیز فردا مواج خواهد بود.

اصغری با اعلام اینکه دما هوا در اکثر مناطق کشور روند کاهشی خواهد داشت، گفت: این کاهش دما در باند شمالی کشور محسوس‌تر خواهد بود.

وی افزود:‌ در نیمه غربی کشور(استان‌های ایلام، کردستان، خوزستان و کرمانشاه) پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: دما در نیمه غربی شمالی کشور تا 5درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد این روند کاهش دما تا روز 3شنبه ادامه خواهد یافت به طوریکه در نهایت در نیمه شمالی کشور دمای هوا 8درجه سانتی گراد کاهش‌ می‌یابد.

اصغری با بیان اینکه هم‌‌اکنون آسمان کلان‌شهر تهران ابری است، افزود: در تمام مناطق واقع در نیمه شرقی کشور تا 5شنبه حداقل یکبار رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواشناسی اظهار داشت: ‌این سامانه بارشی تا پایان هفته در مناطق کشور فعال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌در کل کشور بهار نسبتا گرمی را نسبت به شرایط بلند مدت در پیش روی خواهیم داشت که می‌تواند نیم تا 1.5 درجه در اکثر مناطق باشد. این امر می تواند نقش مهمی را در مدیریت استفاده از آب ایفا کند.

کد خبر 206121
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز