همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به‌مناسبت شهادت رئیس اتحادیه علمای اسلامی بلاد شام در انفجار مسجد الایمان دمشق تأکید کرد: کشور را از ظالمان و قاتلان پاک خواهیم کرد.

البوطی

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به‌نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیامی به‌مناسبت شهادت علامه شیخ محمد سعید رمضان البوطی روحانی برجسته سوری، روز شنبه را در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، بشار اسد در این پیام تأکید کرد که علامه شهید البوطی صدای حقیقی اسلام بود و ازآن‌رو وی را در محراب مسجد به شهادت رساندند که صدایش نوری در مواجهه با ظالمان و اندیشه تندروانه تکفیری بود.

بشار اسد در ادامه با تصریح بر ادامه راه شهید البوطی در مبارزه با تکفیری‌ها و اندیشه تکفیری اضافه کرد: کشور را از وجود ظالمان و تکفیری‌ها پاک خواهیم کرد.

یک عامل انتحاری شب گذشته با انفجار در مسجد الایمان در منطقه المزرعة در شمال دمشق پایتخت سوریه، علامه شیخ محمد سعید البوطی رئیس اتحادیه علمای اسلامی بلاد شام و ده‌ها نفر از طلاب حاضر در مسجد را به شهادت رساند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، در این حمله انفجاری تاکنون 42 نفر شهید و 84 نفر نیز زخمی شدند.

منابع غیررسمی شمار شهدا را دست‌کم 51 نفر برآورد کرده‌اند.

علامه شیخ محمد البوطی از علمای برجسته اهل‌سنت سوریه و استاد اخلاق بود که همواره به مواضعش بر ضد تروریست‌های مسلح مشهور بوده است. وی بارها مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامی خارجی برای حل بحران سوریه اعلام کرده بود.

کد خبر 205992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز