همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا در زمان لشکرکشی این کشور به عراق، اعتراف کرد واشنگتن برخلاف ادعاهای خود نتوانسته وضعیت این کشور را بهبود بخشد.

کالین پاول

به گزارش خبرگزاری مهر، کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به اشتباهات این کشور در لشکرکشی به عراق در 10 سال پیش اعتراف کرد. وی در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روندشاو" گفت: پیش از آغاز یک لشکرکشی باید به عاقبت آن اندیشید و پیامدهایش را در نظر گرفت.

وزیر امور خارجه دولت "جرج دبلیو. بوش" گفت پیش از آغاز حمله به عراق در بیستم مارس 2003 هیچ طرحی برای ایجاد ثبات در این کشور بین رئیس دولت و وزارت دفاع آمریکا وجود نداشته است.

پاول در بخش دیگری از این مصاحبه اعتراف کرد مردم عراق انتظار داشتند آمریکاییها وضعیت را بهتر کنند، اما آنها چنین کاری نکرده و تنها نظاره گر آغاز ناامنی و خشونت و ادامه یافتن آن بودند.

این در حالی است که پاول به هنگام تلاش دولت آمریکا برای تصویب خواسته خود در شورای امنیت، طی سخنرانی در سازمان ملل متحد از همپیمانان آمریکا خواست واشنگتن را در این لشکرکشی یاری کنند.

وی در این سخنرانی، وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق و ارتباط صدام با شبکه تروریستی القاعده را به عنوان بهانه آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه مطرح کرد.

کد خبر 205902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز