جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: وام قرض‌الحسنه 500 هزار تومانی به 20 هزار فرهنگی نیازمند کشور پرداخت می‌شود.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش با بیان این که مدیریت نحوه اولویت‌بندی پرداخت این وام‌ها به افراد نیازمند، توسط مدیران مناطق آموزشی کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: سال گذشته 100 میلیون تومان اعتبار پرداخت وام قرض‌الحسنه در اختیار معاونت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش قرار گرفت و پرداخت آن، پس از بررسی اولویت‌ها و تعداد فرهنگیان نیازمند، بین تعدادی از سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها آغاز شد و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.
محمدرضا محدث خراسانی با بیان این که وام قرض‌الحسنه به صورت مستقیم در اختیار مدارس گذاشته نمی‌شود، افزود: پس از تقسیم وام دریافتی بین هر یک از سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها، این سازمان‌ها بر اساس نیازهای اعلام شده، مبالغ را بین مناطق، یعنی شهرستان‌ها و سازمان‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز آن را بین مدارس نیازمند منطقه خود، تقسیم می‌کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش با تأکید بر این که باید در اعطای این وام به فرهنگیان نیازهای آنها اولویت‌بندی شود، به ایسنا گفت: هم اکنون در برخی مدارس کشور که فرهنگیان آن از سطح نیاز یکسانی برخوردارند، اعطای وامها به قید قرعه و با تسهیلات ویژه مانند بازپرداخت طولانی و کارمزد اندک صورت می‌گیرد.
وی در پایان اظهار کرد: باید توجه داشت که وام قرض‌الحسنه تنها باید به فرهنگیان نیازمند تعلق گیرد و مدیران مربوطه تنها با تشخیص مناسب، افراد نیازمند را برای دریافت وام به بانکها معرفی ‌کنند.

احکام افزایش حقوق معلمان
وی همچنین از صدور احکام افزایش حقوق معلمان در هفته معلم خبر داد. 
محدث در گفت‌وگو با فارس افزود: بخشنامه‌ افزایش حقوق معلمان آماده شد و امیدواریم با توجه به صدور احکام افزایش حقوق معلمان در هفته معلم، پرداخت افزایش حقوق معلمان با حقوق اردیبهشت‌‌ عملی شود.وی ادامه داد: افزایش حقوق معلمان از اول فروردین امسال اعمال شده و مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.
محدث در خصوص میزان افزایش حقوق معلمان گفت: برای حقوق‌های کمتر از 330 هزار تومان در سال 1385، افزایشی حدود 82 هزار تومان در نظر گرفته شده است .
وی اضافه کرد: افزایش سایر حقوق‌ها به صورت پلکانی و معکوس خواهد بود تا جایی که برای حقوق‌‌ 500 هزار تومان و بالاتر این افزایش 48 هزار تومان خواهد بود.
دریافت راهکارهای فرهنگیان
از سوی دیگر شورای نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد آماده دریافت دیدگاه‌ها و پیشنهادهای فرهنگیان در زمینه برنامه‌های آموزشی و درسی  است.
فرهنگیان می‌توانند با دریافت کاربرگ ویژه از شورای نظام پذیرش و بررسی نظام پیشنهادهای محل خدمات خود، پیشنهادهای خود را به دبیرخانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مستقر در دفتر نوسازی و تحول اداری ارسال کنند.
بر اساس این گزارش، لازم است در هر کاربرگ یک پیشنهاد نوشته شود. همچنین پیشنهادها باید گویا، روشن و مرتبط با وظایف اصلی دفتر و سازمان باشد.
فرهنگیان قبل از ارائه پیشنهاد، آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط را مطالعه کرده و از ارائه پیشنهادهایی که جنبه طرح مسئله بدون ارائه راهکار دارند، پرهیز کنند.

کد خبر 20578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز