همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از واریز سهمیه بنزین فروردین ماه در روز چهارشنبه 30 اسفند خبر داد.

سهمیه سوخت بنزین

واحد مرکزی خبر نوشت: مصطفی کشکولی در نشست خبری افزود: سهمیه 60 لیتری بنزین فروردین در روز چهارشنبه (30اسفند) واریز می‌شود.

وی گفت: سهیمه ویژه بنزین نوروزی هنوز ابلاغ نشده است و در صورت تصویب، آمادگی واریز آن را در سریع ترین زمان داریم.

کشکولی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی گفت: مصرف بنزین کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه (24 و 25 اسفند) به حدود 68 تا 70 میلیون لیتر افزایش یافت که پیش بینی می‌کنیم در تعطیلات نوروزی تا 100 میلیون لیتر هم افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش تولید ال پی جی در طرح‌های توسعه پالایشگاهی، افزایش سهم این سوخت در سبد سوخت خودروها در سال 92 در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه احداث جایگاه‌های عرضه سوخت ال پی جی در مقایسه با جایگاه‌های سی ان جی به صرفه‌تر و با محیط زیست نیز سازگارتر است افزود: در صورت نهایی شدن این طرح، جایگاه‌های عرضه ال پی جی با اولویت نزدیک بودن به نقاط تامین سوخت (پالایشگاه‌ها) در کشور توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: با افزایش قیمت بنزین در کشور با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، استقبال عمومی از دریافت ال پی جی بیشتر شده است و هم اکنون 16 جایگاه ال پی جی در کشور فعال است و با راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک، تولید ال پی جی این پالایشگاه به تنهایی از روزانه 600 تن به روزانه دو هزار تن افزایش یافته است.

وی گفت: با افزایش تولید ال پی جی در پالایشگاه‌های کشور، علاوه بر افزایش ظرفیت صادراتی این محصول، امکان بهره برداری مناسب‌تر از آن در داخل کشور نیز وجود خواهد داشت.

کد خبر 205542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز