همشهری آنلاین: در ادامه سفر پروژه‌ای و یک روزه‌ رییس‌جمهور به استان اراک، طرح توسعه‌ پالایشگاه امام خمینی(ره)‌ شازند که از بزرگترین طرح‌های مهر ماندگار صنعت نفت است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قطب بنزین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) طرح عظیم توسعه‌ پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با عنوان «طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت برآورده‌های پالایشگاه امام خمینی(ره)» یکی از بزرگترین طرح‌های مهر ماندگار صنعت نفت است و تاثیراتی که بر اقتصاد نفت کشور به جا خواهد گذاشت، قابل ملاحظه خواهد بود.

با افتتاح طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی‌(ره) شازند این پالایشگاه می‌تواند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین بر اساس استانداردهای یورو 4 و 5 تولید و به بهره‌برداری برساند.

همچنین ظرفیت پالایش نفت خام از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز در این پالایشگاه افزایش پیدا می‌کند، افزایش ظرفیت گاز مایع به 4 برابر یعنی از 500 تن در روز به 2000 تن در روز از دیگر ویژگی‌های این طرح توسعه پالایشگاه محسوب می‌شود.

با افتتاح طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) گازوئیل تولید شده در نیروگاه از هشت و نیم به 12 میلیون لیتر در روز افزایش پیدا می‌کند.

مدیریت اجرای این طرح بر عهده شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بوده و هزینه کل طرح 4 هزار و 300 میلیارد تومان برآورد گردیده است.

در مراسم افتتاح طرح توسعه‌ پالایشگاه امام خمینی شازند علاوه بر رییس‌جمهور و مقامات محلی این استان قاسمی وزیر نفت و نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند.

با افتتاح طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند اراک این پالایشگاه به قطب بنزین در منطقه و پایتخت تولید بنزین کشور تبدیل می‌شود.

کد خبر 205323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز