سایپایی‌ها تهدید چند روز پیش خود پس از اتفاقات رخ داده در بازی سوم این تیم با متین ورامین در مرحله نیمه پایانی لیگ برتر والیبال را مبنی بر انحلال تیم‌های والیبال این باشگاه، در آستانه بازی رده‌بندی عملی کردند و دیروز رسما با صدور بیانیه‌ای از انجام بازی با پیکان انصراف دادند.

والیبال

طبق برنامه از قبل اعلام شده تیم‌های سایپا و پیکان باید از ساعت 15 امروز (چهارشنبه) برای تعیین رتبه سومی به مصاف هم می‌رفتند. البته این نخستین بار نیست که مسئولان باشگاه سایپا در طول برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال نسبت به سیاست‌های فدراسیون معترض می‌شوند و دو سه فصل پیش هم پس از آنکه این تیم در رقابت با رقیب دیرینه خود پیکان از کسب قهرمانی بازمانده بود با تصمیم مدیرعامل وقت خود حمید سجادی از رفتن روی سکوی نایب قهرمانی در خانه والیبال خودداری و حتی تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر کرد؛ هر چند این تهدیدها هرگز عملی نشد و بعدها که سجادی به معاونت سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش ارتقا پیدا کرد، بدون توجه به اتفاقات گذشته همواره به تحسین عملکرد مسئولان کنونی والیبال پرداخت.

مدیرعامل سایپا دیروز در گفت‌وگو با همشهری مهم‌ترین دلیل کناره‌گیری و انحلال این تیم را پایبند نبودن مسئولان والیبال به تعهداتشان دانست و گفت: متأسفانه با وجود همه اجحافاتی که در حق تیم ما و بازیکنانش در ورامین صورت گرفت در میان تعجب، جای شاکی و متشاکی عوض شد. سپهر سبحانی افزود: فضای کنونی امروز والیبال مغایر با سمت و سوی سازندگی است و برای گرفتار نشدن والیبال به سرنوشت و ناهنجاری‌های فوتبال، کشتی و بسکتبال ترجیح دادیم که خودمان را به‌رغم میل قلبی، قربانی کنیم. وی با مقصر خواندن مسئولان والیبال در اتفاقات پیش آمده برای این تیم در ورامین افزود: به‌نظرم رئیس فدراسیون والیبال باید روی تصمیم قبلی‌اش می‌ماند نه اینکه با نادیده گرفتن همه مشکلات که از نزدیک شاهد بوده بر اشتباهات پیش آمده سرپوش می‌گذاشت. سبحانی با وجود پذیرش تلویحی اشتباه بازیکنان سایپا در خروج از بازی هم گفت: قبول دارم که با وجود سخت بودن شرایط، بازیکنان جوان نمی‌بایستی با آن حرکت گزک به‌دست مخالفین می‌دادند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا راه دیگری به جز انحلال پیش روی این باشگاه نبود و اینکه آیا این تصمیم را اعضای هیأت مدیره گرفته‌اند یا خیر گفت: این تصمیم من بود که با مشورت دوستان گرفته‌ام و فکر می‌کنم شکایت به مراجع بالاتر حتی با وجود احقاق حق، شامل مرور زمان می‌شد و این تصمیم از دید من می‌تواند باعث بهبود وضعیت والیبال شود.

گزارش به وزیر صنعت و معدن

در همین حال رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به تصمیم باشگاه سایپا به همشهری گفت: نوع و نگاه مسئولان باشگاه سایپا در برخورد با مشکلات جای سؤال دارد و علی‌القاعده کسانی که دغدغه بحث فرهنگی و اخلاقی دارند باید دید خودشان تا چه حد در این زمینه پایبند بوده‌اند. من فکر می‌کنم حتی راه اعتراض به حل مشکلات در منحل کردن تیم‌های والیبال نیست و می‌شد تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. محمدرضا داورزنی افزود: من این سؤال را دارم که مگر هفته پیش در کرج اتفاقاتی پررنگ‌تر از ورامین مثل قطع و وصل برق نیفتاد و به سرمربی حریف ناسزای زیادی داده نشد، چرا آن موقع چنین بحث‌هایی مطرح نشد یا اینکه اگر همه آن حرف‌هایی که مسئولان باشگاه سایپا می‌زنند، صحت داشته باشد پس چرا قبل از امتیاز پایانی به ناظر معترض نشدند و موضوع را گوشزد نکردند. من خودم از نزدیک حتی شاهد برخی رفتارهای ناپسند و بدزبانی بازیکنان سایپا بودم که بماند و به وقتش حتما رسیدگی خواهم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال، سایپا را یک سرمایه ملی خواند و گفت: هیچ‌کس به‌عنوان ملک شخصی نمی‌تواند به این سرمایه نگاه کند و من حتما گزارشی کامل در این خصوص را به وزیر محترم صنعت و معدن ارائه خواهم کرد. وی در خاتمه با فرار به جلو خواندن تصمیم مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: آنها با توجه به اینکه می‌دانستند در بازی رده‌بندی شانسی برای پیروزی مقابل پیکان در رقابت دو شرکت بزرگ خودرو‌سازی‌ ندارند، قصد فرار به جلو را داشتند.

کد خبر 205184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز