همشهری آنلاین: بر اساس طرح پایش ارز، تعداد 25 هزار نفر به صورت رسمی و غیر رسمی به کنترل بازار ارز مشغولند.

رحیمی معاون اول

به گزارش  مهر، محمدرضا رحیمی در جلسه کارگروه تنظیم بازار با اشاره به گزارشات ارائه شده از وضعیت بازار و روند بازرسی‌ها ، از دستگاه‌های مرتبط با تنظیم بازار ، شورای اصناف، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان تعزیرات، بانک مرکزی و همه بخش‌هایی که در کنترل بازار نقش دارند، قدردانی کرد و افزود: گزارشات حاکی از آن است که علی رغم فشارها، اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم به میزان کافی موجود و در حال توزیع است.

در این جلسه که وزرای صنعت ، معدن و تجارت، دادگستری و شماری از معاونین و مسئولین دستگاههای مربوطه نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه گذشته کارگروه کنترل بازار که به ریاست دکتر احمدی نژاد برگزار شده بود ارائه شد .

تأمین گوشت قرمز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اعلام کرد که مقدمات این کار انجام شده و موضوع تأمین ارز مورد نیاز در حال پیگیری است که به محض نهایی شدن، واردات به سرعت انجام خواهد شد.

در این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت طرح مشترک پایش بازار ارائه شد که براساس این گزارش، 25 هزار بازرس رسمی و افتخاری کنترل بازار را در تمام استانها در اختیار دارند و مانع از سود جویی برخی متخلفین شده‌اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی از وضعیت بازار کالاهای اساسی، حساس و ضروری همچون گوشت، قند و شکر، لبنیات، میوه و تره بار ،‌شیرینی و تنقلات و ... پرداخت و از وضعیت مناسب جوجه ریزی و تامین نهاده‌ها خبر داد.

در این جلسه نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی‌های انجام شده این وزارتخانه برای ساماندهی فروشگاه‌های تعاونی مصرف و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای تحت عنوان "طرح همیار " خبر داد که پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص ،مقرر شد پس از بررسی بیشتر جزئیات این طرح، برنامه اجرایی آن برای سال 92 ارائه شود.

کد خبر 205090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز