همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از حذف پیک نوروزی و تکالیف به عنوان عیدی دانش آموزان برای سال جدید خبر داد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش همیاران پلیس و فرهنگیاران که صبح دوشنبه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: عیدی آموزش و پرورش به دانش آموزان حذف پیک و تکالیف نوروزی است چراکه معتقدیم خانواده نقش تاثیرگذاری در کنار دانش آموز و بالعکس دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عید امسال را می توانند با خیال راحت در تعطیلات بگذرانند، درباره اینکه قرار بود تکالیف نوروزی سال گذشته نیز حذف شود، اما این اتفاق نیفتاد، افزود: برخی ها ممکن است کاتولیک تر از پاپ شوند، می‌خواهند بگویند که ما برنامه فوق برنامه و تکالیف ویژه به دانش آموزان داده ایم، اینها را به حساب وزیر نگذارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حذف یک برنامه یکسال طول می کشد اما از امسال این نوید را می دهیم که دیگر پیک نوروزی در ایام نوروز در اختیار دانش آموز قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به همایش همیاران پلیس توضیح داد: دانش آموزان هر آنچه را که در این دوران بیاموزند، قطعا در رفتار آینده یشان در رانندگی تاثیرگذار است. نیروی انتظامی با شناخت ظرفیت آموزش و پرورش برنامه ریزی و تدبیر جدیدی را انجام داده است. در حال حاضر 10 میلیون دانش آموز و 200 هزار معلم با نیروی انتظامی در مباحث ترافیکی همکاری می کنند.

وزیر آموزش و پرورش از سایر نهادها و ارگان ها درخواست کرد که برای ارتقای فرهنگ جامعه از آموزش و پرورش کمک بگیرند. این ظرفیت می تواند در بخشهای صنعت، کشاورزی و عدالت اجتماعی فرصتی باشد برای ارتقاء مباحث عنوان شده.

وی با بیان اینکه هر نهاد و یا دستگاهی اگر می خواهد کارهای فرهنگی انجام دهد، باید از آموزش و پرورش شروع کند، گفت: امروز آموزش و پرورش با همکاری نیروی انتظامی مباحث ترافیکی را در قالب مهارت‌های اجتماعی به کتابهای درسی وارد کرده است و دانش آموزان اول متوسطه اول از مهر 92 با مهارت های ترافیکی و رانندگی از طریق کتاب مهارت های اجتماعی آشنا می شوند. دانش آموز از شنبه تا چهارشنبه همیار پلیس است و پنجشنبه همیار پدر و مادر خود در زندگی.

وی ادامه داد: زندگی سراسر نظم است. رعایت نظم باید علاوه بر خود برای دیگران هم باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه اندازی پایه ششم ابتدایی و توجه به این دوره یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش برای نظم آموزی و زندگی اجتماعی است تصریح کرد: دانش آموزان از این سنین زندگی کردن در جامعه را می آموزند بنابراین باید فرهنگ ارتباطات اجتماعی را درست به آنها بیاموزیم.

وی ادامه داد: همانطور که برای ورود به منزل و مسجد همه به یکدیگر تعارف می کنند در رانندگی نیز باید فرهنگ تعارف رواج پیدا کند چراکه بیشترین ناراحتی خانواده ها عدم تعارف در رانندگی است.

کد خبر 204931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز