گروه اجتماعی: رئیس دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون پیشگیری از جرم و کیفر جنایی، خواستار تدوین طرحی منسجم در مقابله با تهدید جنایات سازماندهی شده از سوی کشورهای عضو سازمان ملل شد.

آنتونیو ماریا کاستا، اظهار کرد: کشورها فاقد اطلاعات کافی درباره فعالیت‌ها و اقدامات خلافکارانه از جمله پولشویی، فساد، سرقت، جنایات شبکه‌ای و تخریب‌های محیط زیستی هستند.

وی افزود: علی‌رغم این واقعیت که جنایات چند ملیتی یکی از بزرگترین تهدیدات برای امنیت به حساب می‌آید، در تیرگی و سردرگمی اطلاعاتی به سر می‌بریم و آگاهی گسترده‌ای از تهدیداتی که با آن مواجه هستیم، نداشته و نمی‌توانیم روند جنایات جهانی را تخمین بزنیم.

رئیس دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل از کشورها خواست که جنایات سازماندهی شده را مؤثرتر و دقیق‌تر پیگیری کنند و اطلاعات جمع‌آوری شده فعلی از سوی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل را در زمینه مواد مخدر در اختیار دولت‌ها قرار دهند تا آنها نیز از این اطلاعات برای واکنش مناسب جهانی در برابر این جنایات بهره‌مند باشند.

وی با تأکید بر این که اینها تهدیداتی هستند که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با آنها مبارزه کند، تأکید کرد: جان نزدیک به یک ششم مردم زمین به علت جنایات سازماندهی شده در معرض خطر است و در برخی از بزرگترین شهرهای جهان همسایه‌های خطرناک و نادیده‌ای، وجود دارند که حتی پلیس هم از رفتن به آن محله‌ها می‌ترسد.

بر اساس این گزارش یک کارشناس مستقل سازمان ملل در بخش مطالعات  در حوزه خشونت علیه کودکان در این کمیسیون طی سخنرانی خود تاکید کرد: تلاش‌های ملی و بین‌المللی برای مقابله با خشونت علیه کودکان چه در زمینه سوء‌استفاده‌های جنسی و یا سایر سوء‌رفتارها نسبت به کودکان باید شدت پیدا کند.

«پائولو سرجیو پین هیرو» یادآور شد: بیشتر اقدامات خشونت‌بار علیه کودکان  در خانواده،‌ مدرسه، مراکز نگهداری از کودکان یا مؤسسات قضایی، محل کار و حتی در جامعه به طور مطلق به لحاظ اجتماعی نادیده گرفته شده و پنهان باقی می‌ماند.

کد خبر 20487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز