یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی در سال 92 منوط به بررسی‌های مجلس خواهد بود گفت: باید این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود تا بعد از بررسی شرایط کشور، مجلس تصمیم‌گیری کند که اجرای فاز دوم به مصلحت کشور است و یا خیر.

ایسنا نوشت: علی لاریجانی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی جنوب استان کرمان در خصوص تکلیف اجرای قانون هدفمندی در سال آینده، گفت: حتما قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه سه دوازدهم دولت، اظهار کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمندی در سال جاری طبیعتا دولت نیز در سه ماه اول سال آینده هدفمندی را اجرایی می‌کند.

رئیس قوه مقننه توضیح داد: از آنجا که دولت لایحه را به موقع به مجلس ارائه نکرد و مجبور به ارائه لایحه سه دوازدهم شد، از لحاظ قانونی و آیین‌نامه‌ای مجلس، بودجه باید مطابق سه ماه ابتدای سال جاری در سال آینده اجرایی شود؛ بر این اساس روال فعلی در سه ماه آینده در خصوص اجرای قانون هدفمندی باید در کشور اجرایی شود.

لاریجانی در پاسخ به پرسشی در مورد تعیین تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده، گفت: رجال‌الغیب نیستم، باید از مجلس این موضوع را سوال کنیم تا در مجموع بتوان تصمیم‌گیری نهایی کرد.

وی ادامه داد: باید این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود تا بعد از بررسی شرایط کشور، مجلس تصمیم‌گیری کند که اجرای فاز دوم به مصلحت کشور است و یا خیر البته تا آن موقع هنوز فرصت داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا درآمد 120 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای فاز دوم قانون هدفمندی طبق بودجه سال 92 حاصل می‌شود؟ گفت: بعید می‌دانم این موضوع به سادگی رخ دهد اما اجازه دهید تا این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بحث شود.

لاریجانی همچنین در خصوص پشت پرده عملیات‌های تروریستی پاکستان و همچنین وظیفه ملت‌های مسلمان در قبال این عملیات‌ها، گفت: بنده در ابتدا باید از کاری که مراجع عظام و حوزه‌های علمیه انجام دادند تشکر کنم، آنها به موقع و سنجیده در مقابل حرکت‌های تروریستی منطقه بخصوص پاکستان اقدام کردند، حرکت‌های تروریستی که اکنون در عراق و سوریه نیز تکرار می‌شود.

وی افزود: یک آتش تفرقه‌افکنی در منطقه رخ داده است که مستمرا مسئولان کشور بخصوص مقام معظم رهبری در توصیه‌های خود این نکته را متذکر شده بودند؛ این موضوع نشان می‌دهد که این عملیات‌های تروریستی پشت صحنه‌ای دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرق مختلف مسلمانان اعم از اهل سنت، شیعه و گروه‌هاید دیگر در اصول با یکدیگر تفاوت ندارند از این رو نشان می‌دهد که یک عامل خارجی به اینها مسائل را القاء می‌کند.

لاریجانی افزود: ‌از زمانی که جریان تندرو در منطقه به وجود آمد این مطلب مطرح بود که پشت صحنه این اقدامات سرویس‌هایی از کشورهای غربی هستند که بعدها اطلاعاتی در این زمینه مکشوف شد، اکنون باید این هوشیاری بر کشورهای مختلف اسلامی در بین مردم و دولت‌ها وجود داشته باشد تا این مساله فتنه‌انگیز را پایان دهند که ان‌شاءالله پیگیر باشیم.

وی همچنین در ارزیابی‌ از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جنوب استان کرمان گفت: از گذشته می‌دانستم که منطقه جنوب کرمان منطقه‌ای بسیار حاصل‌خیز و پرتنوع از نظر محصولات کشاورزی است اما آنچه امروز در نمایشگاه از نزدیک دیدم این موضوع را به وضوح نشان داد که این منطقه قابلیت‌ها و استعدادهای خوب کشاورزی در کل منطقه دارد.

رییس قوه مقننه افزود: ذوق هنری خوبی مردم منطقه کرمان دارند که برخی از آن در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که جا دارد از ظرفیت‌های این منطقه برای دامپروری و کشاورزی به بهترین نحو استفاده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در بودجه سال آینده توجه خاصی به این منطقه شود.

 

کد خبر 204773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز