همشهری آنلاین: هوگو رافائل چاوز فریاس پس یک دوره 2 ساله مبارزه با بیماری سرطان، 6 مارس سال 2013 درگذشت. وی در مجموع 14 سال ریاست جمهوری ونزوئلا را بر عهده داشت.

زندگینامه هوگو چاوز، خبرها و گزارش‌های منتشر شده درباره مرگ او و آخرین تصاویر رئیس جمهور ونزئلا را در لینک‌های زیر مطالعه کنید.

more

 زندگینامه: هوگو چاوز (1954- 2013)

زندگینامه هوگو چاوز که 14 سال اداره ونزوئلا را برعهده داشت را می‌توانید از طریق لینک فوق مطالعه کنید.

more

آخرین تصویر چاوز قبل از مرگ

 مmoreادورو رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا شد

پس از مرگ چاوز و بر اساس تصمیم هیئت وزیران کشورمان، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد: با تصویب هیات وزیران و به احترام درگذشت رییس جمهور فقید ونزوئلا 16 اسفند ماه در کشور عزای عمومی اعلام شد.

more

دولت عزای عمومی اعلام کرد

رئیس جمهوری کشورمان در پیام تسلیت خود عبارات و جملات زیر را آورده است:

  • روح بلند مردی بزرگ از تبار عدالت طلبان و آزادی‌خواهان به آسمان پر کشید و جهان را در سوگ فرو برد.
  • ونزوئلا فرزندی برومند و شجاع و جهان، رهبری خردمند و انقلابی را از دست داد.
  • او انسانی عمیقاً موحد و مؤمن و پایبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبیاء الهی و حاکمیت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود.
  • هوگو چاوز نماد و میراث دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابیون در تاریخ پرافتخار و البته غمبار آمریکای لاتین و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم این دیار و همه ملت‌های تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضداستعماری و عدالت‌طلبانه و طلایه‌دار دوستی بین ملت‌هاست.
  • او نقطه اتکاء روحی و پشتیبان همه انقلابیون و آزادی‌خواهان منطقه و جهان بود.
  • او در حقیقت شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش های انسانی و انقلابی است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صمیمی و مهربان مردم، در بین ما نیست اما اطمینان دارم که روح آسمانی و اندیشه پاک او هر روز و در افقی بالاتر در دل و جان تک تک مردم آمریکای لاتین و ونزوئلا و همه ملت های عالم و با درخششی بیشتر طلوع می کند و راه عزت و سربلندی را فرا روی همگان قرار خواهد داد.
  • هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادی زنده است. او زنده است تا ایمان و پاکی و انسانیت زنده است. او زنده است تا ملت‌ها زنده‌اند و برای استقرار استقلال و مهربانی و عدالت تلاش می‌کنند.
  • تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.

متن کامل پیام تسلیت رئیس جمهور کشورمان به مناسبت درگذشت چاوز را می‌توانید از طریق لینک زیر بخوانید.

 پیmoreام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت هوگو چاوز

پیام تسلیت مقامات کشورهای مختلف دنیا به مناسبت درگذشت چاوز را نیز می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

more سران کشورهای جهان درگذشت چاوز را تسلیت گفتند

کد خبر 204321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز