مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه دانش و سلامت - فتانه انفرادی: پنجمین جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری تهران و دومین جشنواره ساب‌پرتال‌های محله‌های تهران، صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

همایش

همزمان با این مراسم که با حضور مسئولان عالی شهرداری تهران برگزار می‌شود مراسم پایانی جشنواره شکوفا نیز برگزار و از برگزیدگان این جشنواره قدردانی می‌شود. در این جشنواره‌ها 374ساب‌پرتال محلات تهران و 160ساب‌پرتال شهرداری تهران مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و در بخش جشنواره شکوفا نیز 520هزار شهروند تهرانی مشارکت کرده‌اند که از نفرات برگزیده آنها در هفت رشته فناوری اطلاعات تجلیل می‌شود.

هدف این جشنواره‌ها و توسعه ساب پرتال‌ها ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان تهرانی است.مهندس علی‌اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اعلام این خبر به خبرنگار همشهری اظهار داشت: شهرداری تهران براساس تدبیر دکتر قالیباف، اقدامات و کارهای اساسی و جدی را در حوزه فضای مجازی انجام داده است و این مهم به‌طور قطع و یقین با مشارکت تمام بخش‌های شهرداری امکان‌پذیر بوده است.

به‌عبارت بهتر، در عین حال که در شهرداری تهران، اقدامات راهبردی و مدیریت به‌صورت واحد انجام می‌شود اما اقدامات عملیاتی و میدانی توزیع شده است. بر این اساس و به‌منظور افزایش انگیزه همه بخش‌های شهرداری، نخستین جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری تهران در سال1387 برگزار شد و امسال ما پنجمین جشنواره ساب پرتال‌های شهرداری تهران و دومین جشنواره ساب‌پرتال‌های محله‌های تهران را برگزار می‌کنیم. مهندس قائمی گفت: چگونگی معیارهای ارزیابی این جشنواره‌ها برای برگزارکنندگان جشنواره بسیار مهم است به همین جهت، تلاش کردیم که این معیارها سال به سال کامل‌تر و پخته‌تر شود. به سخن دیگر، در این مسیر هر چه مهارت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و حجم داده‌ها نیز توسعه می‌یافت، چگونگی ارزیابی معیارها هم تغییر پیدا می‌کرد و پخته‌تر و کامل‌تر می‌شد.

بنابراین می‌توان گفت که محورهای ارزیابی امسال هر دو جشنواره، چکیده‌ای از تجارب جشنواره‌های سال‌های قبل است. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره معیارهای ارزیابی پنجمین جشنواره ساب پرتال‌های شهرداری گفت: درباره جشنواره ساب پرتال‌های شهرداری سختگیرانه‌تر عمل کردیم. این معیارها شامل محتوا، کاربرپسندی، میزان تعامل در سایت، خدمات، طراحی و فناوری است.

مهندس قائمی درباره چگونگی داوری و ارزیابی‌ها اظهار داشت: ارزیابی‌ها در چهار مرحله انجام شد که هر مرحله نمره خاص خود را داشت و در نهایت ارزیابی کلی و نمره واقعی منظور شد.او افزود: 75درصد وزن نظردهی متعلق به هیأت داوران بود که متشکل از اساتید دانشگاه صنعتی شریف هستند. علاوه براین، هر ساب پرتال باید نسبت به سه ساب پرتال مجاور خود ارزیابی خودش را انجام دهد و نظرش را درباره سه ساب پرتال مجاورش اعلام کند که این امر 10درصد از وزن ارزیابی را به‌خود اختصاص می‌دهد.

از سوی دیگر، پنج درصد از ارزیابی به مردم اختصاص داده شد که به ساب پرتالی که مراجعه کرده بودند نمره می‌دادند و برای این مهم نیز پنج درصد از امتیاز در نظر گرفته شده بود و درنهایت بحث خود ارزیابی کردن نیز منظور شده بود؛ به این معنا که 10درصد از وزن امتیاز ارزیابی به این اختصاص یافته بود که هرساب پرتال به‌خود نمره دهد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره چگونگی معیارهای ارزیابی دومین جشنواره ساب‌پرتال‌های محله‌های تهران نیز گفت: از آنجا که وظیفه کار ساب‌پرتال‌های محله‌های شهر تهران عمدتا اطلاع‌رسانی و تبیین محله تعریف شده است، بنابراین سعی شد که ملاک‌ها و محورهای تعیین شده برای ارزیابی ساب‌پرتال‌های محله‌های شهر تهران نسبت به جشنواره ساب پرتال‌های شهرداری تهران با نگاه منعطف‌تری انجام پذیرد.

کد خبر 204175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز