همشهری آنلاین: شالکه سرانجام به جمع شش تیمی پیوست که بخت حضور در رقابت‌های اروپایی را دارند. لورکوزن هم همچنان شانه به شانه دورتموند در تلاش کسب مکان دوم است. فاصله اندک امتیازها، سرنوشت تیم‌های بوندس‌لیگا را به لغزشی کوچک گره زده است.

M.Gomez


وولفسبورگ 1- شالکه ۴

پیروز بزرگ هفته بیست‌وچهارم بوندس‌لیگای آلمان تیم شالکه بود. شاگردان ینس کلر عصر شنبه (۲ مارس/ ۱۲ اسفند) میزبان پایین‌جدولی خود را از پیش رو برداشتند و در مکان ششم نشستند. یولیان دراکسلر، هافبک ملی‌پوش شالکه، در این دیدار دو گل برای تیمش به ثمر رساند. وولفسبورگ با ۲۷ امتیاز در مکان پانزدهم و بر لبه پرتگاه ایستاده است.

هامبورگ 1 - گرویتر فورت 1

هامبورگ با تساوی مقابل گرویتر فورت جای خود را به شالکه داد. فاصله امتیاز تیم‌های میان‌جدولی با هم و تیم‌های پایین جدول بوندس‌لیگا با هم چنان اندک است که تغییر جایگاه بسیاری از تیم‌ها در جدول به تفاضل گل منوط شده است. شالکه به‌عنوان مثال با کسب سه امتیاز در این هفته از مکان نهم به جایگاه ششم جست و هامبورگ را به مکان هفتم راند. این در حالی است که هامبورگ شکست هم نخورده است.

بایر لورکوزن ۲ - اشتوتگارت 1

لورکوزن این هفته مهمان خود اشتوتگارت را از پیش رو برداشت. هر دو تیم یک بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند. لورکوزن با این حساب از موقعیت خود در مکان سوم جدول دفاع کرد؛ اشتوتگارت هم در جایگاه یازدهم باقی ماند. لورکوزن در دیدار پیشین خود با گرویتر فورت مساوی کرده بود؛ پیش از آن هم در چارچوب رقابت‌های لیگ اروپا دو بر یک مغلوب بنفیکا لیسبون پرتغال شده بود.

بوروسیا دورتموند ۳ - هانوفر 1

لورکوزن و دورتموند هفته‌هاست که به سرنوشت جالبی دچار شده‌اند. کسب نتایج مشابه با هم لورکوزن را در مکان سوم و با تنها یک امتیاز اختلاف پشت سر دورتموند نگه داشته است. دورتموند با وجود این‌که در روزهای اخیر با شکست از بایرن مونیخ از گردونه جام حذفی آلمان کنار رفت، در بوندس‌لیگا اما از جایگاه خود دفاع کرد. شاگردان یورگن کلوپ با پیروزی بر هانوفر، به لورکوزن اجازه سبقت‌گرفتن ندادند.

آینتراخت فرانکفورت 0 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ1

نماینده شهر فرانکفورت در دسته برتر بوندس‌لیگا این هفته به نردبان گلادباخ تبدیل شد. آینتراخت که فصل را بسیار موفق آغاز کرده بود، رفته‌رفته فاصله خود با رقیبان را از دست می‌دهد؛ هر چند هنوز در مکان چهارم است. تک‌گل لوک د یونگ هلندی در دقیقه ۲۲ گلادباخ را با ۲ پله صعود به مکان هشتم جدول رساند. این تیم با کسب نتایجی مشابه در هفته‌های پیش رو می‌تواند به حضور دوباره در رقابت‌های اروپایی امیدوار باشد.

نورنبرگ 1 - فرایبورگ 1

فرایبورگ در هفته‌های اخیر به روزهای طلایی دو فصل پیش بازگشته است. این تیم در رقابتی تنگاتنگ با رقیبان، مکان پنجم جدول را به دست گرفته است. پیروزی در هفته بیست‌وچهارم می‌توانست موقعیت شاگردان کریستیان اشترایش را مستحکم‌تر هم بکند؛ اتفاقی که با مقاومت میزبان پایین‌جدولی به وقوع نپیوست. تساوی این هفته تغییری در جایگاه فرایبورگ ایجاد نکرد، اما نورنبرگ را با دو پله صعود به مکان دوازدهم رساند.

وردربرمن 0 - آگسبورگ 1

یکی از عجیب‌ترین نتایج هفته در مسابقه این دو تیم رقم خورد؛ جایی که برمن در خانه مغلوب یکی از نمایندگان سقوط به دسته دوم شد. این موفقیت تغییری در جایگاه مهمان این مسابقه - مکان شانزدهم - ایجاد نکرد. در مقابل وردربرمن نه تنها بخت جهش به میانه جدول را از دست داد، بلکه از مکان قبلی خود هم پایین‌تر نشست. این تیم عصر شنبه هر چه تلاش کرد نتوانست گل دقیقه ۲۹ توبیاس ورنر، هافبک ۲۷ ساله حریف را جبران کند.

دیدارهای یکشنبه

به گزارش دویچه‌وله، در دو دیدار پایانی هفته ماینتس با فورتونا دوسلدورف روبرو شد که این دیدار به تساوی یک بر یک انجامید، در حالی که ماینتس در صورت پیروزی در این دیدار نه‌چندان دشوار، می‌توانست به مکان ششم جدول  برسد که این اتفاق روی نداد.

و در آخرین دیدار هفته هوفن‌هایم میزبان بایرن مونیخ بود. مونیخ در این دیدار با تک گل ماریو گومز از سد میزبان بحران‌زده خود عبور کرد.

کد خبر 203909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز