یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ذخیره اطلاعاتی در کالیفرنیا از تمامی 50 میلیون کاربرانش درخواست کرده تا در پی حمله سایبری که به این شرکت شده،‌رمزهای عبور خود را تغییر دهند.

بر اساس گزارش BBC، شرکت Evernote که برای کاربرانش امکان ذخیره و سازماندهی اطلاعات بر روی سروری خارجی را فراهم آورده‌است، بیش از 50 میلیون نفر کاربر دارد و اکنون در پی حمله سایبری که با آن مواجه شده اعلام کرده که تمامی آدرس‌های ایمیل و رمزهای عبور کاربرانش در دسترس هکرها قرار گرفته‌اند.

اما این شرکت درعین حال تاکید دارد که از دسترسی هکرها به اطلاعات پرداخت و یا اطلاعات ذخیره شده توسط کاربران بر روی سرورها شواهدی در دست نیست. Evernote عملکردی مانند یک سازمان‌دهنده شخصی دارد و کاربران می‌توانند اطلاعاتی از قبیل فایل‌های ویدیویی، تصاویر و صفحات وب، متن و برنامه‌های خود را بر روی سیستم ذخیره‌سازی این شرکت که سیستم ابری است، ذخیره کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه امنیتی فعالیت‌هایی مشکوک را در شبکه ردیابی کرده که به نظر می‌آید تلاش‌هایی هماهنگ شده برای دسترسی به بخش‌های محافظت شده خدمات Evernote بوده‌اند. به گفته این شرکت باوجود اینکه اقدامات رمز‌نویسی رمز‌های عبور Evernote بسیار نفوذ‌ناپذیر است، این شرکت تمامی تلاش خود را برای اطمینان از ایمن بودن رمزهای عبور کاربران انجام خواهد داد. همچنین از تمامی کاربرانش درخواست کرده تا رمز عبور  و نام کاربری خود را تغییر دهند.

این حمله درپی موجی از حملات سایبری انجام گرفته که طی هفته‌های گذشته شرکت‌های بزرگی از قبیل فیس‌بوک،‌اپل، مایکروسافت و توئیتر را تحت تاثیر خود قرار داده‌است.

کد خبر 203809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز