همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی از حرکت به سوی انطباق هر چه بیشتر الگوی تجارت خارجی با الگوی درآمدهای ارزی، بهبود فرآیند های خود نظارتی در بانک ها و تقویت نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی را از برنامه های جدید بانک مرکزی اعلام کرد.

ایرنا نوشت: محمود بهمنی با بیان اینکه در بحث نقل و انتقالات دارایی‌های خود مشکلاتی با برخی از کشورها داریم، اظهار داشت: در حال حاضر وجوه حاصل از درآمدهای نفتی در کشورهای مختلف پس از خرید به حساب آنها واریز می‌شود.

به گفته وی، بر همین اساس باید به سوی انطباق هر چه بیشتر الگوی تجارت خارجی با الگوی درآمدهای ارزی حرکت کنیم.

وی با اشاره به غیر متمرکز کردن نظارت‌های بانک مرکزی در دو سال گذشته گفت: این امر در راستای افزایش نظارت‌ها در محل انجام شده است.

رییس کل بانک مرکزی با بیان آن که مشکلات دو موسسه مالی و اعتباری در سال‌های گذشته کشور را با معضلاتی مواجه کرد، اظهار داشت: عملکرد هر یک از موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض الحسنه که با ضوابط بانک مرکزی مطابقت نداشته باشد، تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به تبدیل 1700 تعاونی به 14 تعاونی اعتباری گفت: تعاونی های جدید باید ضوابط بانک مرکزی را بپذیرند و فعالیت هایشان مطابق با این بانک باشد.

وی با اشاره به خرید 100 میلیون اوراق قرضه راه آهن آمریکا توسط یک موسسه مالی و اعتباری افزود: چنین موسسه ای نباید در کشور فعالیت داشته باشد.

بهمنی گفت: برخی از موسسات و قرض الحسنه ها 20 تا 30 سال بدون مجوز در کشور فعالیت کرده اند و به همین دلیل نظارت بر آنها به دلیل حجم بالای منابع و تعداد شعب بسیار مشکل است، اما تلاش می‌شود در اسرع وقت به تمامی آنان رسیدگی شود.

کد خبر 203527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز