همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب در دیدار آصف علی زرداری با اشاره به این که ایجاد تفرقه از اهداف مسلم صهیونیست‌هاست، فرمودند: کشتار مذهبی در پاکستان واقعاً تأسف‌بار است و باید با برخورد قاطعانه اجازه نداد این مسئله، وحدت ملی پاکستان را بر هم زند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان

پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز ـ چهارشنبه ـ در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان، بسیاری از مشکلات امت اسلامی را مشکلاتی مصنوعی و تزریق‌شده از جانب دشمنان اسلام خواندند و تأکید کردند: احیای توانایی‌ها و استعدادهای انسانی، طبیعی و جغرافیایی دنیای اسلام، در حل این مشکلات، تأثیر فراوانی خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، تقویت و گسترش روابط کشورهای اسلامی را دومین عامل مهم حل دشواری‌های ملل مسلمان دانستند و خاطرنشان کردند: ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی از اهداف مسلم و برنامه‌ریزی‌شده صهیونیست‌ها و بقیه مستکبران است.

ایشان با اشاره به عمق و گستردگی روابط عاطفی و برادرانه ایران و پاکستان افزودند: ما اعتقاد جدی داریم که ارتباطات اقتصادی، زیربنایی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی دو کشور باید تقویت شود.

رهبر انقلاب اسلامی خط لوله گاز ایران و پاکستان را نمونه مهمی از همکاری تهران - اسلام آباد خواندند و با اشاره به مخالفت‌ها و دشمنی‌هایی که در قبال توسعه روابط دو کشور وجود دارد افزودند: باید قاطعانه از این مخالفت‌ها عبور کرد.

ایشان دسترسی به یک منبع ایمن و پایدار انرژی را برای هر کشوری از جمله پاکستان در درجه اول اهمیت دانستند و افزودند: در این منطقه، جمهوری اسلامی تنها کشور برخوردار از منبع ایمن انرژی است و ما آماده‌ایم نیاز پاکستان را در این زمینه تأمین کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد اختلاف و تفرقه مذهبی در پاکستان را یک میکرب خارجی خطرناک خواندند و افزودند: کشتار مذهبی در پاکستان واقعاً تأسف‌بار است و باید با برخورد قاطعانه اجازه نداد این مسئله، وحدت ملی پاکستان را بر هم زند.

رهبر انقلاب با ابراز اطمینان به دولت پاکستان برای حل این مشکل افزودند: امیدواریم دولت شما در تحکیم وحدت مذهبی و قومی و پیشرفت پاکستان موفق باشد.

آقای آصف علی زرداری نیز با ابراز خرسندی فراوان از این دیدار تأکید کرد: عمیقاً به گسترش روابط دوجانبه اعتقاد داریم.

رئیس‌جمهور پاکستان گفت: تلاش بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای برای جلوگیری از تقویت روابط ایران و پاکستان، تلاشی شکست‌خورده است زیرا ملت‌ها یاد گرفته‌اند در مقابل دشمنان اسلام چگونه عمل کنند.

آقای آصف علی زرداری، ایجاد جنگ داخلی را نقشه دشمنان پاکستان دانست و گفت: در پرتو دعاهای جنابعالی، نخواهیم گذاشت این نقشه اجرا شود.

کد خبر 203423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز