دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

کرمان: توفان شن دیروز که سرعت آن 70کیلومتر در ساعت اعلام شده، خساراتی را به مزارع کشاورزی و تاسیسات زیربنایی شهرستان ریگان وارد کرد.

ریگان - توفان شن

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان در این خصوص به ایرنا گفت: میزان خسارت اولیه توفان شن در ریگان یک میلیارد ریال بوده اما خسارت نهایی از سوی کارشناسان در حال بررسی است. محمدصادق داداله‌پور افزود: توفان شن باعث کاهش دید رانندگان در محور ترانزیتی ریگان - چابهار و ریگان - رستم آباد شده و به 30کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خسارت وارد کرده است. وی ادامه داد: با ادامه توفان شن در این شهرستان احتمال بسته‌شدن جاده ترانزیتی ریگان - چابهار و ریگان - ایرانشهر وجود دارد.

داداله‌پور خاطرنشان کرد: توفان همچنین باعث شن‌گرفتگی 300هکتار از مزارع گندم، جو، یونجه و 400هکتار از نخلستان‌ها و شن‌گرفتگی مسیرهای انتقال آب شده‌است. وی از خسارت توفان شن به فضای سبز شهری و تعدادی از درختان جنگل کهور منحصربه‌فرد ایرانی در ریگان نیز خبر داد. توفان‌های فصلی در شهرستان‌های شرق استان کرمان و مناطق کویری به‌ویژه ریگان و فهرج به‌طور متوالی روی می‌دهد و موجب وارد شدن خسارات در بخش‌های مختلف می‌شود.

کد خبر 202943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز