یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

مدیر نظارت بر بورس‌ها ی سازمان بورس درباره انتشار اوراق سلف نفتی گفت: انتشار اوراق سلف نفتی در همان نقطه پذیرش متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، محمود رضا خواجه نصیری درباره دلایل تاخیر در انتشار و عرضه اوراق سلف نفتی گفت:به لحاظ مقرراتی اوراق سلف نفتی آماده انتشار است ولی تا زمانی که وزارت نفت اعلام نکند، این اوراق منتشر نخواهد شد. خواجه‌نصیری در مورد علت منتشر نشدن این اوراق توسط وزارت نفت گفت:

مسئولان وزارت نفت معتقدند باید نظر بانک مرکزی در این باره اعمال شود ولی دلایل آنها محکم و قانع‌کننده نیست. وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال انتشار این اوراق تا پایان سال وجود دارد؟ گفت: متأسفانه زمان انتشار این اوراق مشخص نیست و نمی‌توان زمانی را برای انتشار این اوراق ارائه داد و مسئولان وزارت نفت باید به این سؤال پاسخ دهند.

اوراق سلف نفتی اوراقی است برای تامین مالی پروژه‌های نفتی. در واقع شرکت ملی نفت قصد داشت برای تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری خود اوراق سلف نفتی با سررسید چهار ساله منتشر کند. به گفته وزیر نفت هر برگ اوراق سلف نفتی پیش‌فروش حداقل 10 بشکه نفت خام به قیمت روز (مثلا 100 دلار آمریکا) است.

کد خبر 202884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز