دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر امور کتابخانه های شهرداری تهران از طراحی کتابخانه مجازی برای استفاده از همه کتابخانه‌های شهرداری تهران خبرداد.

امیر حسن دهقانی، مدیر امور کتابخانه‌های شهرداری تهران  با اعلام این خبر گفت: بر اساس اولویت‌های سال جاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، کتابخانه مجازی طراحی شد به گونه‌ای که قابلیت ارائه خدمات مجازی را داشته و کتاب دیجیتال بخشی از آن باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این کتابخانه افزود: در کتابخانه مجازی همه اطلاعات موجود در کتابخانه‌های شهرداری، وارد شبکه اینترنت میشود و قابلیت جستجو، هم برای اعضا و چه غیر اعضا و حتی استفاده کنندگان خارج از تهران را دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دهقانی در ادامه اظهار کرد: استفاده کنندگان می‌توانند از این طریق سفارش کتاب دهند و کتاب را تحویل بگیرند.

مدیر امور کتابخانه های شهرداری تهران با بیان اینکه به این وسیله می‌توان اطلاعات آماری دقیقی را برای خرید کتاب‌های مورد نیاز افراد شناسایی کرد گفت: با اجرای این طرح همه کتابخانه‌ها تبدیل به یک کتابخانه می‌شوند، پایگاه خدماتی مختلفی خواهیم داشت و اعضای همه کتابخانه‌ها ، در حقیقت عضو یک کتابخانه هستند.

دهقانی در ادامه افزود: این شبکه قابلیت این را دارد که خدماتی مانند امانت کتاب ،فروش کتاب ، عرضه کتاب و بیشتر خدمات مربوط به حوزه کتاب را ارائه دهد.

وی در ادامه گفت: این کتابخانه مجازی می‌تواند به هر کتابخانه دیگری لینک شود با این شرط که کتابخانه‌ها طبق چارچوب با ید خدماتی را به اعضا ارائه دهند.

مدیر امور کتابخانه های شهرداری تهران با بیان اینکه طرح مقدماتی کتابخانه مجازی شهرداری تهیه شده و در دست برنامه ریزی است، اظهار کرد:  در حال حاضر  چند نمونه از این شبکه تهیه شده و مراحل رفع اشکال را می‌گذراند که پس از طی این مراحل در چند کتابخانه به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گفته مدیر امور کتابخانه‌های شهرداری تهران پس از رفع نواقص این طرح، این شبکه به همه کتابخانه‌های شهرداری گسترش می‌یابد و در صورتی که کاملا طبق برنامه زمان بندی پیش برود ، تا آخر امسال همه کتابخانه ها وارد این شبکه می شوند.

کد خبر 20280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز