با توجه به افزایش قیمت مواداولیه، قطعات فورج، ریخته، ورقی، پلیمری، نرخ ارز و سایر هزینه‌ها درصورتی که در اسرع وقت در این رابطه تصمیمات چاره‌اندیشانه اتخاذ نشود احتمال توقف تولید تراکتور آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

کارخانه تراکتورسازی

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران این مسئله را به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هشدار داده است. به گزارش ایلنا ابوالفتح ابراهیمی طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است: درصورت بی‌توجهی به خواسته‌های این مجموعه عظیم صنعتی نه‌تنها احتمال تعطیلی خط تولید آن وجود دارد بلکه معیشت بیش از ۲0۰هزار خانوارایرانی که به‌طورمستقیم و غیرمستقیم با تراکتورسازی ایران در ارتباط است به خطر می‌افتد. وی یادآور شده است: با روند کنونی تراکتورسازی ایران قادر به تحمل ضرر و زیانی نخواهد بود که از موارد یادشده بر پیکره این صنعت توسعه‌دهنده کشاورزی وارد می‌شود.

وی در این نامه با تشریح موقعیت کنونی اقتصادی کشور خواستار شناور شدن قیمت‌گذاری محصولات تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شده و تصریح کرده است: هیأت مدیره گروه با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند درتسریع بخشی به موارد لازم در بحث قیمت‌گذاری مؤثر واقع شود که این امر نیز منوط به دادن اختیارات لازم از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به مجموعه‌های یادشده است. این فعال عرصه صنعتی در بخش دیگری از این نامه تولید روزانه ۱۰۰ دستگاه صرفاً تراکتور در این مجموعه را یادآور شده و آورده است: این گروه می‌تواند تداعی‌کننده جمهوری اسلامی قدرتمند در مقابل تحریم‌ها باشد.

کد خبر 202599

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز