سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پدر معتادی تحت تاثیر ماده روانگردان شیشه جان پسر ۴ ساله بیمار خود را گرفت.

متهم - قاتل - دستگیری - زندانی - بازداشت

فارس نوشت: در ساعت 9 شب 28 بهمن ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع یک فقره فوت مشکوک به کلانتری 151 یافت آباد اعلام شد.

با حضور مأموران در بیمارستان و اعلام نظریه تیم پزشکی در خصوص وجود آثار ضرب و جرح بر روی بدن پسربچه‌ای 4 ساله، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و زن و مرد میانسالی که اقدام به آوردن پسربچه به بیمارستان کرده بودند، جهت انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.

با انتقال زن و مرد میانسال به کلانتری، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند که پسربچه 4 ساله به نام آتیلا، پسر یکی از دوستان فرزندشان است؛ این زن و مرد در اظهارات خود به مأموران گفتند: پسرمان به نام کامران . 26 ساله، در حدود دو هفته پیش، فرزند یکی از دوستانش را که با همسرش دچار اختلاف شده بود، به صورت موقت و به درخواست پدر آتیلا به خانه آورد و با وجود مخالفت‌های ما برای قبول کردن مسئولین نگهداری از کودک، وی همچنان اصرار داشت تا از آتیلا مراقبت شود تا نهایتا تکلیف زندگی پدر و مادر آتیلا و زندگی آنها مشخص شود و امروز نیز، کامران در حالی آتیلا را به خانه آورد که او بیهوش بود و به همین علت از ما درخواست کرد تا کودک را هرچه سریع تر به بیمارستان برسانیم.

با توجه به اظهارات پدر و مادر کامران، مأموران کلانتری در ساعت 10:30 همان شب با مراجعه به محل سکونت کامران در منطقه خلیج، وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند؛ کامران در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده و نهایتا اعلام کرد که در حالت عصبانیت تنها ضربه ای به سر آتیلا وارد کرده و به هیچ عنوان قصد کشتن وی را نداشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور قاضی قریشی زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ به دستور بازپرس پرونده جسد جهت تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و متهم نیز جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از کامران، وی همچنان در اظهارات اولیه خود مدعی بود که به هیچ عنوان قصد ارتکاب جنایت نداشته و همه چیز در یک لحظه و در اثر یک اتفاق بوده اما با اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص خفه شدن آتیلا به علت انسداد شریان تنفسی ناحیه گردن، کامران به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

کامران در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: روز حادثه، پسرعمویم با من تماس گرفت و از من درخواست کرد تا برای کمک به اسباب کشی، به شهرک اندیشه بروم؛ پس از انجام اسباب کشی و در حالیکه مقداری شیشه مصرف کرده بودم، به همراه آتیلا سوار ماشین شده و به سمت تهران حرکت کردیم؛ ناگهان در انتهای اتوبان آزادگان و در نزدیکی شهرک دریا متوجه شدم که آتیلا به علت مشکلی که از همان زمان تولدش در سیستم گوارشی خود داشت، صندلی ماشین را کثیف کرده است؛ در حالیکه همچنان در توهم مصرف شیشه بودم، ابتدا چند ضربه به سر و صورتش زده و سپس برای آنکه صدای گریه کردنش را قطع کنم، گردنش را گرفته و آنقدر فشار دادم تا صدایش قطع شد.

در آن زمان متوجه شدم که آتیلا دیگر نفس نمی‌کشد؛ بلافاصله خودم را به خانه رسانده و از پدر و مادرم درخواست کردم تا آتیلا را به بیمارستان برسانند و خودم نیز در خانه منتظر بازگشت آنها ماندم تا اینکه مأموران به همراه عمویم به خانه آمده و مرا با خود به کلانتری بردند.

متهم در پایان اظهارات خود به کارآگاهان گفت: نیت من تنها کمک کردن بود اما در یک لحظه، توهم شیشه باعث شد تا سیاهی تمام وجودم را بگیرد و کاری را کردم که هیچ وقت فکرش را نیز نمی‌کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم، از سوی بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

کد خبر 202171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز