همشهری آنلاین: جمعی از مراجع تقلید و علما پس از حادثه هتک حرمت به حرم شریف حضرت معصومه سلام الله علیها و اهانت به رئیس مجلس شورای اسلامی در روز ۲۲ بهمن، طی تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با علی لاریجانی نماینده مردم قم، نسبت به این حادثه اظهار تأسف کردند.

در جریان سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع با‌شکوه‌ راهپیمایان ۲۲ بهمن شهر مقدس قم در حرم شریف حضرت معصومه سلام الله علیها برخی افراد سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی را برهم زدند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی، اخیراً در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز با انتقاد صریح و شدید از اقدام اخیر برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم تأکید کردند: اینکه عده‌ای برخی را ضد ولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.

رهبر فرزانه انقلاب افزودند: کسانی که راه می‌افتند و شعار می‌دهند اگر واقعاً حزب‌اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرف‌ها ندارند که حساب‌شان جداست.

اظهارات مراجع و روحانیونی که در تماس‌های تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، به اظهار تأسف در ارتباط با حادثه روز ۲۲ بهمن ماه در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پرداخته‌اند، به نقل از پایگاه رسمی مجلس شورای اسلامی و سایت خانه ملت در ادامه آمده است:

مراجع و علما

جزئیات اظهارات

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی مرجع تقلید

آیت‌الله موسوی اردبیلی از اساعه ادب به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، شکستن قداست روز 22 بهمن و جسارت به رئیس مجلس اظهار تاسف و تاثر کرد. آیت‌الله موسوی اردبیلی خواستار پیگیری قانونی این نوع آشوب‌طلبی‌ها که موجب هتک حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه علمیه قم

آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن اظهار تاسف از بروز چنین اتفاقی حرکت این افراد را اقدامی ناشایست، شنیع و اهانت به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد. آیت الله حسینی بوشهری همچنین بر لزوم برخورد با اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و کسانی که حرمت سالروز جشن پیروزی انقلاب را رعایت نکردند و به رئیس مجلس اهانت کردند، تاکید کرد.

آیت‌الله العظمی شیخ جعفر سبحانی، مرجع تقلید

آیت‌الله العظمی سبحانی اقدام عده‌ای خودسر در هتک حرمت حرم شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و اهانت به رئیس مجلس را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی در جهت  اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواند. آیت‌الله سبحانی از اقدام این افراد در ساحت مقدس حوزه ابراز تاسف و تنفر کرده و گفت: حوزه علمیه صاحب دارد و این نوع اقدامات کار حوزه و طلاب حوزه علمیه قم نیست.

آیت‌لله العظمی نوری همدانی، مرجع تقلید

آیت‌الله نوری همدانی ضمن اظهار تالم و تاثر فراوان و فاجعه‌بار خواندن اتفاق ۲۲ بهمن قم، اقدام افرادی را که حرمت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و سالروز جشن بزرگ انقلاب را رعایت نکردند، منزجرکننده خواند. آیت‌الله العظمی نوری همدانی همچنین از حلم و بردباری رئیس مجلس تجلیل کرد و با بیان اینکه حضرتعالی از بیت مرجعیت و روحانیت و فرزند حوزه و نماینده اول مردم قم هستید، از حوادث تلخ ۲۲ بهمن ابراز تاسف کرد.

آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی

آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی با بیان اینکه نبایستی تعدادی اندک حرمت رئیس قوه مقننه و نماینده قم را در شهر مرجعیت مورد اهانت قرار دهند، حرکت این افراد را اقدامی نادرست، شنیع و اهانت به آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در یوم الله ۲۲ بهمن عنوان کرد.

آیت‌الله العظمی مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان

آیت‌الله العظمی مظاهری ضمن اظهار تاسف شدید نسبت به حادثه روز ۲۲ بهمن در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: من شدیداً متاثرم که چرا این حادثه در روز ۲۲ بهمن آن هم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و بعد هم نسبت به رئیس مجلس اتفاق افتاد. من قبلا گفته بودم که اگر این مشکل در قم علاج نشود، مسائل بدتری اتفاق می‌افتد که حال متاسفانه شاهدیم اتفاق افتاد. من به شما علاقمندم و برای شما دعا می‌کنم و الحمدالله حضرتعالی در مسائل اخیر سعه صدر زیادی از خود نشان دادید. البته مسئولان امر بایستی موضوع را پیگیری کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی

آیت‌الله علوی گرگانی با اظهار تاسف فراوان از این اقدام زشت و تلخ خواندن آن، از صبوری و سعه صدر رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و خواستار برخورد با عاملان این حادثه تلخ شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی
نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی با اظهار ناراحتی و نگرانی نسبت به جسارتی که به ساحت مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در روز 22 بهمن انجام شد، گفت: روز 22 بهمن روز وحدت مردم انقلابی ایران است، با این اعمال دشمنان انقلاب شادمان و دوستداران و مومنین به انقلاب اسلامی، متاسف و متاثر شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن خمینی

سیدحسن خمینی با اشاره به حضور پرشکوه ملت بزرگ ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، از اخلال صورت گرفته در حین سخنرانی دکتر علی لاریجانی و هتک حرمت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز جشن بزرگ انقلاب اظهار تاسف شدید کرد.

همچنین برخی مراجع و علما نیز در کلاس‌های درس خارج فقه یا در پیام‌هایی نسبت به هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز تأسف شدید کردند.

  • حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در جمع تعدادی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به هتک حرمتی که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انجام شد، به ابراز تأسف و تأثر پرداخت و از مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی و همچنین از شورای مدیریت حوزه و جامعه مدرسین خواست به طور جدی و قاطعانه در این مسئله که ارتباط مستقیم با مسائل امنیتی و حوزوی دارد، وارد شوند و موضوع را به دقت بررسی و ریشه‌یابی کنند و در اسرع وقت نسبت به برخورد قاطعانه با کسانی که قصد اخلال در امنیت کشور و توهین به مقدسات و حرم آسمانی حضرت معصومه علیها السلام را داشتند، اقدام کنند و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند.
  • آیت‌الله احمد جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی اتفاق ناگوار قم را مصداق صریح خیانت به کشور دانست و خواستار پیگیری جدی این بداخلاقی از طریق مراجع ذی‌صلاح شد. در پیام آیت‌الله جنتی آمده است: ضمن تشکر از مردم شریف و مقاوم و بصیر و لحظه‌شناس و ولایت مدار در حضور چشمگیر و دشمن شکن در یوم الله ۲۲ بهمن ایران و تقدیر از صدا و سیما و دست‌اندرکاران و مسئولان امنیتی، بد اخلاقی‌های صورت گرفته و اتفاق ناگوار در قم را که مصداق صریح خیانت به کشور است را محکوم کرده و از مراجع ذی‌صلاح می‌خواهم با جدیت مسائل را پیگیری کنند و برای همیشه به این بداخلاقی‌ها خاتمه دهند.
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با بیان اینکه حرکت بسیار زشتی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اتفاق افتاد، اظهار داشت: مسئولان مشغول مطالعه در این باره هستند و بعداً در این باره صحبت‌های مناسب خواهد شد. باید جلوی کارهای اخلال‌گرانه گرفته شود. باید بررسی کرد که آیا این کارها ریشه‌های انتخاباتی دارد یا نه؛ باید عاقلانه آن را حل کرد. متاسفانه عده‌ای یا فریب‌خورده هستند و یا اغراض خاصی دارند. مراجع، علما، فضلا و طلاب، همه از اقدامی که در 22 بهمن در قم رخ داد نگران هستند و منتظر نتیجه مطالعات مسئولان در این خصوص می‌باشند.
  • آیت‌الله جوادی آملی مرجع عالیقدر شیعه در دیدار ۳۰۰ تن از اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور، اغتشاش و اخلال در مراسم با شکوه 22 ماه در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را حرام عینی خواند و به تاکید مراجع و علما در خصوص هوشیاری مردم نسبت به اغتشاشات و فتنه‌هایی که در جامعه رخ داده است اشاره کرد.
کد خبر 201995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز