همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، برگزاری انتخابات شورای شهر ری به صورت مستقل از تهران را منتفی دانست.

به گزارش فارس، امیر خجسته درباره فعالیت‌های جریانات خاص برای انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: طبق قانون، نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده کمیسیون شوراها و هیئت نظارت است.

وی افزود: در حال کار فرهنگی و تنویر افکار عمومی هستیم که در انتخابات، خود مردم تصمیم بگیرند و هیچ جریانی نتواند با تبلیغات سوء نتیجه انتخابات را به نفع خود مصادره کند. در حال حاضر جریانات مختلفی در حال فعالیت، هزینه و کادرسازی هستند ولی تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی درست و تبیین چارچوب‌ها، اشخاص مؤثر و دلسوز وارد شوراها شوند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره «طرح تغییر نحوه انتخاب اعضای شورای شهرها» گفت: این طرح خوبی است که انتخابات شوراها ابتدا به صورت محلی و منطقه‌ای برگزار و آنها که انتخاب می‌شوند، وارد شورای شهر شوند.

خجسته افزود: در حال حاضر شورایاری‌ها فعالند و می‌توانند بستری برای انتخاب سه مرحله‌ای اعضای شورای شهرها باشند اما این طرح به انتخابات این دوره نمی‌رسد. این طرح، در انتخابات دوره بعد اجرایی می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره نحوه برگزاری انتخابات دوره چهارم شورای شهر ری به صورت مستقل از انتخابات تهران گفت: نظر مجلس و کمیسیون شوراها برگزاری جداگانه انتخابات ری از تهران نیست.

خجسته افزود: دولت به دنبال برگزاری انتخابات جداگانه است اما این کار نیازمند قانون است و چون منع قانونی دارد، چنین کاری در انتخابات آتی منتفی است.

کد خبر 201985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز