بیرجند: پایین‌بودن قیمت خرید شیر از گاوداران در خراسان‌جنوبی سبب شده آنها به کشتار گاوها ترغیب شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در این رابطه گفت: در خراسان شیر از گاوداران به ازای هر کیلو 800تا 850تومان خریداری می‌شود که باید متناسب‌سازی شود.

غلامرضا هادربادی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این در حالی است که قیمت فراورده‌های لبنی و قیمت گوشت قرمز بالاست. وی تصریح کرد: این دلایل سبب شده گاوداران رغبت چندانی به فروش شیر و کسب درآمد از این طریق نداشته باشند. وی همچنین به نرخ فروش مرغ زنده اشاره کرد و افزود: قیمت مرغ زنده تحویلی در محل مرغداری کیلویی چهار‌هزار و 400تومان است که این نرخ در مقایسه با خراسان‌رضوی پایین‌تر است.

هادربادی گفت: جوجه‌ریزی در استان کاهش نداشته چرا که تقاضا‌ها بیشتر و در نتیجه عرضه بیشتر شده است. وی تصریح کرد: تلفات به‌دلیل فاصله از بازار به نسبت بالاتر است و اتحادیه مرغداران استان تقاضای صدور مجوز را دارد که در حال حاضر این اقدام توسط دامپزشکی انجام می‌شود. وی اذعان داشت: اتحادیه مرغداران به مشکلات و میزان مورد نیاز جوجه‌ریزی و سایر موارد آگاهی بیشتری دارد که درصورت موافقت کاهش تلفات را شاهد هستیم.

وی افزود: توزیع مرغ منجمد باید از طریق تشکل فروشندگان مرغ باشد و از انحصار خارج شود که این اقدام سبب تقویت این قشر می‌شود.

 

کد خبر 201891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز