چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

عدنان منصور - سفیر لبنان در ایران تجاوز ددمنشانه و وحشیانه اسرائیلی در تمامی معیارها و با کمک برخی از دولت های زیادی خواه و حامیان کورصفت آنها به کشورم و وطنم لبنان، تجاوزی است که موجب ویرانی گسترده و قتل عام مردم کشوری مسالمت آمیز و جویای همیشگی آزادی و حق و عدالت و صلح گردیده است.

در مقابل انظار همه جهان، و در برابر دیدگان سازمان های بین المللی با تنوع اشکال و منش های خود در شرق و غرب، شمال و جنوب، و به خصوص در مقابل دیدگان سازمان ملل متحد و دبیرکل آن، شاهد فرود صدها تن از بمب هایی که توسط ماشین جنگی اسرائیل هر روز و هر ساعت بر روستاها، شهرها و تأسیسات زیربنایی لبنان بودیم، و در مدت بیست و پنج روز و تاکنون، فجایع انسانی را که به وجود آورده است می توان به صورت ذیل خلاصه کرد:
- آواره کردن بیش از یک چهارم مردم لبنان، یعنی یک میلیون نفر درحالی که خانه های آنان به طور کامل یا عمده منهدم شده است.
- به شهادت رساندن بیش از هزار نفر که یک سوم آنها کودک بوده اند.
- انهدام کامل بیش از هفت هزار واحد مسکونی.
- مجروح کردن بیش از چهار هزار نفر و سوختگی شدید و معلول کردن صدها نفر بی گناه.
- انهدام ۱۴۶ پل اصلی و فرعی و به آتش کشاندن مناطق وسیعی از مزارع و تخریب واحدهای تجاری و مراکز اقتصادی و انبارهای مواد غذایی و قطع شاهراه های ارتباطی روستایی و شهری با یکدیگر، و بمباران بیمارستان ها و نیروگاه ها و مخازن ذخیره آب و جایگاه های سوخت رسانی و مدارس و کلیساها و مساجد و حسینیه ها و آمبولانس ها و امدادگران و کامیون های حامل مواد امدادی.
- ایجاد خسارت های اقتصادی بسیار عظیم برای کشوری کوچک مثل لبنان، که میزان آن به استناد منابع اقتصادی و متخصص تا این لحظه به بیش از هفت میلیارد دلار رسیده است.
تجاوز ددمنشانه ای که دشمن صهیونیستی از پیش برای لبنان طراحی کرده است، هرگز بدون حمایت نیروهای سلطه جو و زیاده خواه جهان و چشم پوشی طرف های دیگر از این تجاوز و یا تأیید غیرمستقیم آن و یا به وسیله رویگردانی عمدی و یا توطئه حساب شده و یا اتخاذ مواضع کینه توزانه و توطئه گرانه و تلافی جویانه در مقابل صحنه های جنایات در لبنان، به این ابعاد وحشیانه و هولناک ختم نمی شد.
علی رغم تمام این دشواری ها، تنها یک راه در مقابل لبنان باقی می ماند، و آن پاسخ به تجاوز و دفاع از خاک و ملت خویش با تمام نیرو و اراده آهنین و سرسختانه که به صورت یک مقاومت شجاعانه تجلی یافته که در سایه اتحاد دولت و ارتش و ملت لبنان قرار دارد، و موجب عزت و سرافرازی لبنان گردیده است. و به جهانیان ثابت نموده که اراده لبنان قوی تر از ماشین جنگی افسانه ای جنایتکاران اسرائیلی است. به همین دلیل، هیچ گزینه ای در مقابل لبنان به جز ایستادگی و پایداری، به منظور دستیابی به اهداف مشروع و حق خود مبنی بر توقف فوری تجاوز و بازپس گیری هر وجبی که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد، و نیز بازگشت اسرا و تسلیم نقشه های میادین مین و پایان استمرار تعرض جنایتکارانه به حریم ملی لبنان، باقی نمانده است.
ما عاشقان صلح و آزادی هستیم. اما خواهان صلحی برپایه حق و عدالت، و نه صلحی برپایه تسلیم در برابر زور و حقایق موجود... صلحی که برای لبنان امنیت و آرامش به ارمغان آورد و آن همان حقیقتی است که ما با همکاری و همفکری دوستان و برادران خود و کشورهای صلح طلب و عدالتخواه به دنبال تحقق آن هستیم.
با کمال تأسف، لبنان بیست و پنج روز به انتظار اقدام سازمان ملل صبر نمود، درحالی که زیر بمباران بود تا شاید سازمان ملل تصمیمی شجاعانه و شرافتمندانه مبنی بر توقف تجاوزها اتخاذ نماید، بعد از این که کنفرانس رم چراغ سبزی به اسرائیل جهت ادامه تجاوز خود به لبنان، اما ناگهان شورای امنیت با طراحی یک قطعنامه، که مضمون آن شگفتی همگان را برانگیخت و نه تنها به عنوان راه حل، بلکه به عنوان اجحاف سیاسی به لبنان و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و وحدت ملی آن به شمار می آید، و آینده و وحدت ملی لبنان را با خطری جدی مواجه می سازد.
در برابر ناتوانی دشمن صهیونیستی از دستیابی به پیروزی نظامی برعلیه لبنان و مقاومت غرورآفرین آن، قطعنامه اخیر خواستار جبران و سرپوش گذاشتن بر این ناتوانی و شکست بوده و به دنبال جایگزین کردن آن به پیروزی سیاسی و تقدیم آن به متجاوزان صهیونیستی می باشد، آن هم بر علیه لبنان و تمامیت ارضی و وحدت ملی آن می باشد.
در برابر ایستادگی و پایداری لبنان در برابر تجاوز وحشیانه و ناکام گذاشتن اهریمنان از دستیابی به هرگونه دستاوردی نظامی، قطعنامه شورای امنیت به دنبال تحمیل شکست سیاسی به لبنان درآمده است، به طوری که اوج شکست و درماندگی آشکار نظامی اسرائیل را با پیروزی سیاسی در سایه حمایت بین الملل، جایگزین کرده است.
لبنان با پیش نویس قطعنامه مذکور، به دلایل ذیل عدم موافقت خود را اعلام کرده است:
۱- قطعنامه مذکور به معنای بازگشت لبنان به دوران قبل از عقب نشینی اسرائیل در سال ۲۰۰۰ میلادی است، و همچنین تفاهمنامه «آوریل» در آن نادیده گرفته شده و چراغ سبزی را برای ماشین جنگی اسرائیل به منظور هدف قرار دادن مردم بی دفاع لبنان روشن می سازد.
۲- قطعنامه مذکور به توقف عملیات نظامی اشاره می کند بدون اشاره به آتش بس.
۳- قطعنامه مذکور ،مساله مربوط به کشتزارهای شبعا را نادیده گرفته و هیچ اشاره ای به آن ندارد.
۴- قطعنامه مذکور برخی ترتیبات امنیتی را لحاظ می کند که نتیجه آن همان ایجاد نوار مرزی حایل خواهد شد، و این امر به معنای پایان دادن به توافقنامه آتش بسی است که در سال ۱۹۴۹ امضا گردیده است.
۵- قطعنامه مذکور به نیروهای حافظ صلح بین المللی اشاره دارد که از جانب سازمان ملل اختیارات تام داشته ولی تحت فرماندهی سازمان ملل و یا تابع آن نمی باشند، و نیز برخی نیروهای نظامی دیگر حضور دارند که تابع فرماندهی کشور متبوع خود بوده و برخی دیگر نظیر نیروهای (یونیفیل) تابع سازمان ملل متحد می باشند.
۶- قطعنامه فوق اشاره به پایان دادن حضور و فعالیت نیروهای خارجی در لبنان دارد، که در اینجا منظور همان نیروهای فلسطینی می باشند، درحالی که در این قطعنامه درخواست های مکرر و مشروع لبنان مبنی بر بازگشت بیش از ۴۰۰ هزار پناهنده فلسطینی مقیم لبنان به خانه و موطن خویش در چارچوب قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت، نادیده گرفته شده است.
تجاوز گسترده اسرائیل و پیامدهای آن، به طور حتمی و ناخواسته پایه گذار دوران جدیدی در تاریخ منطقه خاورمیانه خواهد بود. ما و شما در کانون آنچه که در جریان است قرار داریم و متأثر از تمام طرح ها و سیاست ها و پروژه ها و قطعنامه هایی که تهیه می شود و همگی ما را هدف قرار می دهد، می باشیم... لبنان تنها حلقه ای از حلقه های زنجیر به هم پیوسته منطقه می باشد که تابع تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از یکدیگر می باشند.
از همین جهت، تمام دوستان و برادران و تمام نیروهای دوستدار صلح و کلیه سازمان ها و هیأت های بین المللی را دعوت می کنیم تا از تمام امکانات و ظرفیت های خود امروز و قبل از فردا در جهت توقف این تجاوز وحشیانه برعلیه لبنان به کار گیرند. زیرا امنیت و سلامت و آرامش لبنان یعنی امنیت و سلامت و آرامش کل منطقه است... و به دلیل این که زبانه های آتشی که دشمن صهیونیستی در لبنان برافروخت، ممکن است به خارج از مرزهای لبنان سرایت کند و در مسیر خود امنیت و استقرار و وحدت و آینده منطقه را به آتش بکشد و بسوزاند.
به همین دلیل، امروز همراه و یاور لبنان باشید تا تحقق پیروزی و استقلال و امنیت و حاکمیت خود... زیرا فردا لبنان، در کنار و یاور و وفادار و امین و حامی شما در راه استقلال و امنیت و حاکمیت خویش، خواهد بود.

کد خبر 2017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز