همشهری آنلاین: معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان آماری از تعداد 230 هزار زندانی در کشور خبر داد و گفت که سن جرایم در کشور بین 18 تا 23 سال است.

زندان

به گزارش ایسنا، مرتضوی در همایش دومین نشست سالانه شوراهای محلات خاطرنشان کرد: پرداختن به مسایل پیشگیری از وقوع جرم در دنیای امروز خصوصا در کشور و استان خراسان رضوی یک واقعیت مسلم و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله پرونده‌های وارده به مراکز قضایی رو به افزایش است، تصریح کرد: افزایش پرونده‌های جرایم برای کشورهای اسلامی خصوصا مشهد مقدس که پایتخت معنوی ایران است زیبنده نیست.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه گسترش زندان‌ها و مراکز قضایی کارگشا نیست و مشکلی را حل نمی‌کند، یادآور شد: آمار زندانیان نسبت به گذشته سیر صعودی داشته و نزدیک به 230 هزار نفر در زندان به سر می‌برند.

وی گفت: آمار سن جرایم کشور در گذشته بین 25 تا 30 سال بوده که امروزه بین 18 تا 23 سال است و آمار سن جرایم در کشور رو به کاهش است.

مرتضوی یادآور شد: خوشبختانه در خراسان رضوی با برنامه‌ریزی‌های مختلف با دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری مشهد اجرا کردیم بین 31 استان توانسته‌ایم آمار جرایم زیر 11 سال را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید اصلاح بسترهای اجتماعی در زمینه جرم و گناه را مدیریت کنیم، تصریح کرد: امروزه خانواه یکی از ارکان اساسی جامعه محسوب می‌شود و پرداختن به مسایل خانواده بسیار حایز اهمیت است همچنین محیط سکونت، محیط اجتماعی و محیط اشتغال افراد باید مدیریت شود.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: معتقدیم هر جا که از ظرفیت‌های مردمی استفاده شده است در آن جا موفق بودیم و نباید از ظرفیت‌های عظیم مردمی غافل شد.

وی ادامه داد: مدیران نمی‌توانند وقت بگذارند آسیب‌ها را شناسایی کنند و راه حل، راهکار پیدا کنند و این خیلی خوب است که مردم با توانایی‌ها و سلایق مختلف به کمک جامعه بیایند و اولویت‌ها را شناسایی کنیم و بر اساس اولویت‌های برنامه‌ریزی کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در استان از هفت هزار و در مرکز استان از سه هزار 500 نفر نیروی مردمی آموزش دیده استفاده می‌کنیم.

کد خبر 201497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز