درآخرین روز فعالیت تالار صادراتی بورس کالای ایران در هفته گذشته، برای نخستین‌بار 500تن اوره صنعتی به فروش رفت.

به گزارش همشهری، عباس یعقوبی مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالا دراین باره توضیح داد: روز چهارشنبه در تالار صادراتی بورس کالا، 500تن اوره مجتمع پتروشیمی کرمانشاه با قیمت 394دلار در هر تن معامله شد. این محموله به مقصد عراق بارگیری خواهد شد.

یعقوبی گفت: ایران بزرگ‌ترین عرضه‌کننده اوره در منطقه است و عمده‌ترین خریداران این کالا کشورهای آفریقایی، آسیای میانه، عراق و ترکیه هستند. او ادامه داد: عمده‌ترین تولیدکنندگان اوره صنعتی در کشور، مجتمع‌های پتروشیمی شیراز، رازی، پردیس، کرمانشاه و خراسان هستند. به گفته او، گفت‌وگوهایی بین بورس کالا و این مجتمع‌ها صورت گرفته تا درصورت امکان، اوره صنعتی تولید شده در این پنج مجتمع پتروشیمی در تالار صادراتی بورس کالا عرضه شود.

یعقوبی با اشاره به دیگر کالاهای معامله شده در تالار صادراتی بورس کالا گفت: هفته قبل 50هزار تن سنگ آهن دانه بندی معدن جلال‌آباد هم عرضه شد که در نهایت به نرخ 128دلار در هر تن به فروش رسید. 35هزار تن قیر شرکت نفت پاسارگاد اراک و 60هزار تن قیر نفت پاسارگاد تهران هم عرضه شد. شرکت توسعه کروس انرژی نیز چهار هزار تن قیر را به نرخ 750دلار در تن، شرکت تولیدی قیر شرق، 125تن قیر را به نرخ 640دلار و نفت پاسارگاد تبریز 10هزار تن از این کالا را به نرخ 790دلار در تالار صادراتی بورس کالا مورد مبادله قرار دادند.

کد خبر 200658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز