همشهری آنلاین: فرآیند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 92 که در 133 کد رشته امتحانی در 115 حوزه امتحانی از چهارشنبه 18 بهمن آغاز شده بود طی سه روز انجام شد و به گفته مشاور عالی سازمان سنجش نتیجه اولیه این آزمون در نیمه اردیبهشت اعلام می‌شود.

حسین توکلی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر گفت: کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال 92 طبق برنامه زمانی روز یکشنبه 29 بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 92 نیز تا 15 اردیبهشت ماه 92 اعلام می‌شود.

توکلی همچنین درباره سوالی واکنش نشان داد؛ درباره سوالی مبنی بر اینکه : «در حالی که جمعه 20 بهمن ماه هنوز عملیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در جریان بود، افرادی ناشناس در فضای مجازی در ازای دریافت اینترنتی مبلغی اقدام به ارائه سوالات و کلید آزمون‌های روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه کرده‌ و ادعا اعلام رتبه تخمینی افراد بر اساس درصدهایشان را دارند.» 

توکلی در این باره گفت: «این کار غلطی است. آزمون کارشناسی ارشد به صورت رشته‌ای است و هر رشته نیز گرایش‌های متفاوت دارد و نمره کل داوطلبان در هر کدام از گرایش‌ها با یکدیگر تفاوت دارند بنابراین این پیش‌بینی‌ها نمی‌تواند منطقی داشته باشد.»

کد خبر 200630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز