همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از برنامه‌ریزی برای ساماندهی اعطای جایزه علمی بین‌المللی و بورسیه تحصیلی دکتر حبیبی خبر داد.

به گزارش پایگاه رسمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در منزل مرحوم دکتر حسن حبیبی با خانواده آن مرحوم دیدار و گفتگو کرد و یاد و خاطره دکتر حبیبی به عنوان یک چهره فرهنگی را گرامی داشت.

مخبر دزفولی گفت: دکتر حبیبی از چهره‌های مومن، با انصاف، دانشمند و روشنفکر نظام اسلامی بود که این موضوع در تجلیل همه شخصیت‌ها از وی نمود پیدا کرد. دکتر حسن حبیبی از ابتدای تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی جزو ارکان این ستاد بود و آنچه برایش مهم بود پیگیری خط امام در ستاد انقلاب فرهنگی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قبل از تبدیل ستاد به شورا نیز دکتر حبیبی به‌ عنوان یک عضو پیشکسوت مایه دلگرمی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و تا هنگامی که وضعیت جسمانی اجازه می‌داد؛ در جلسات شورا حضور موثر داشت.

دکتر مخبر دزفولی گفت: تاسیس بنیاد ایران‌شناسی و مشارکت فعال در تاسیس نهادهایی مانند فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران جزو حسنات دکتر حبیبی محسوب می‌شود.

بر طبق این گزارش، در این دیدار پیشنهاد اعطای جایزه علمی فرهنگی دکتر حبیبی در سطح بین‌المللی و همچنین اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان در رشته‌های مورد توجه دکتر حبیبی مطرح شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه گفت: مقرر شد در این خصوص برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود.

کد خبر 200618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز