همشهری آنلاین: صبح شنبه چهاردهم بهمن در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنگنده جدید بومی در مراسم ویژه‌ای با حضور محمود احمدی‌نژاد با نام «قاهر- 313» رونمایی شد، این رونمایی نه تنها از سوی رسانه‌های داخلی بلکه تیتر اول بسیاری از رسانه‌های خارجی را در سطح جهان به خود اختصاص داد.

نمایی از بال‌های عقب جنگنده قاهر - 313

به گزارش ایسنا، سایت رادیوی صدای روسیه دقایقی پس از رو نمایی از جنگنده قاهر- 313 نوشت: این جنگنده توسط رییس‌جمهور ایران در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونمایی شد.

این سایت در ادامه آورد: این جنگنده کاملا بومی است و مشابه جنگنده اف/ای -18 ساخت آمریکا است.

رییس‌جمهور ایران در این مراسم اعلام کرد که برنامه های نظامی ایران تنها جنبه تدافعی دارد.

هم چنین خبرگزاری ترند با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور ایران مبنی بر تدافعی بودن برنامه‌های نظامی این کشور نوشت: ایران در سال‌های اخیر توانسته است در حوزه تدافعی موفقیت‌های بزرگی کسب کند و خود اتکایی را در حوزه تدافعی و تسلیحاتی به دست آورد.

این خبرگزاری در ادامه به سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان اشاره کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز در این‌باره با اشاره به رونمایی جنگنده قاهر -313 توسط رییس‌جمهور ایران نوشت: به گفته مقامات ایرانی این جنگنده رادار گریز است.

این خبرگزاری با اشاره به اظهارات وزیر دفاع ایران به نقل از وی نوشت: این جنگنده توسط متخصصان صنایع هوایی ایران ساخته شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، قاهر-313 یکی دیگر از جنگنده‌هایی است که ایران توسط صنایع نظامی خود از سال 2007 ساخته است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان این که "احمدی‌نژاد از جدیدترین جنگنده بومی رادار گریز رونمایی کرد"، به انعکاس خبر جنگنده قاهر-313 پرداخت.

هم‌چنین خبرگزاری رویتردر گزارشی درباره رونمایی از جنگنده قاهر-313 نوشت: ایران از رونمایی جدیدترین جنگنده بومی خود خبر داد.

کد خبر 199822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز