مرحله دوم از فاز سه بنزین‌سازی‌ پالایشگاه آبادان روز پنجشنبه در آیینی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و جمعی از مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

پالایشگاه

به گزارش ایرنا، با افتتاح این مرحله از بنزین‌سازی‌ روزانه دومیلیون لیتربنزین فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان به‌عنوان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور افزوده می‌شود که این رکورد تولید، ایران را در زمره کشورهای خودکفا در تولید سوخت جت، هواپیما و بالگرد قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، این مرحله شامل سه واحد اسیدسازی، ایزومریزاسیون و الکیلاسیون است که خروجی واحد الکیلاسیون روزانه دو میلیون لیتر بنزین با کیفیت خواهد بود. در طرح بنزین‌سازی‌ پالایشگاه آبادان در مجموع 880میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با راه‌اندازی کامل این طرح، روزانه 100تن گوگرد دانه‌بندی شده در این پالایشگاه تولید خواهد شد. طرح افزایش ظرفیت بنزین‌سازی‌ پالایشگاه آبادان با هدف خودکفایی از سال 83 آغاز شد و مرحله نخست آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری کامل از فاز سوم، مجموع تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به حدود 15میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 199723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز