همشهری آنلاین: رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی از پیشنهاد ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما خبر داد و گفت: کاهش 10 تا 15 درصدی تعداد مسافران در نوروز امسال پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه تعدادی از هواپیماها بنا به دلایلی، زمین‌گیر شده است.

مهر نوشت: عبدالرضا موسوی با تاکید بر اینکه در زمان عید نوروز تعداد مسافران هوایی حداقل 10 تا 15 درصد کاهش پیدا می‌کند، گفت: تعداد زیادی از هواپیماها روی زمین خوابیده است و شرکت‌ها نمی‌توانند پرواز با این هواپیماها را انجام دهند.

وی با اشاره به عدم استقبال مسافران به افزایش قیمت بلیت افزود: دولت به شرکت‌ها ارز نمی‌دهد و ما توان تهیه ارز با نرخ 3800 تومان از بازار آزاد را نداریم.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: نظر ما این است که براساس آخرین مصوبه مجلس که به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد، باید قیمت سوخت به نرخ قبلی بازگردد ما نیز اعلام کردیم که حاضریم قیمت‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سوخت 700 تومان است، اظهار داشت: هم اکنون به جز سه شرکت که اختلاف حساب با وزارت نفت دارند، مابقی شرکت‌ها بدهی خود را تسویه کردند.

موسوی افزود: به جرات می‌گویم که تا شهریور و مهر ماه همه بدهی‌ها پرداخت شده و این بدهی که از سوی وزارت نفت اعلام می‌شود، اختلاف حساب نرخ 100 تومانی سوخت است که 200 تومان محاسبه می‌کنند.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: شرایط ایرلاین‌ها بسیار دشوار است و صنعت حمل و نقل با مشکلات جدی روبرو شده است و اگر قرار باشد که دولت در این شرایط تغییری ندهد این صنعت آسیب می‌بیند.

کد خبر 199675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز