همشهری آنلاین: نوواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک جهان توانست با پیروزی بر حریف اسکاتلندی خود در فینال مسابقات تنیس آزاد استرالیا برای سومین بار پیاپی عنوان قهرمانی این تورنمنت بین‌المللی را کسب و رکوردی تازه برپا کند.

N.Djokovic

این دوره از مسابقات تنیس آزاد استرالیا با پیروزی تاریخی نوواک جوکوویچ، تنیس‌باز صرب و ستاره‌ شماره ۱ این ورزش خاتمه یافت. این نخستین بار در تاریخ این تورنمنت است که یک تنیس‌باز مرد موفق می‌شود برای سومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی دست یابد.

جوکوویچ روز یکشنبه (8 بهمن) در پیکار نهایی مسابقات تنیس آزاد استرالیا، حریف اسکاتلندی خود، اندی ماری را با نتیجه یک بر سه شکست داد. این تنیسور صرب اگر چه ست نخست را با نتیجه ۶ بر ۷ به ماری واگذار کرده بود، اما توانست سه ست بعدی را با نتیجه ۷ بر ۶، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ به سود خود به پایان برد و به این موفقیت تاریخی برسد.

فینال این دوره از مسابقات تنیس آزاد استرالیا میان جوکوویچ و ماری ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید. البته دیدار نهایی این دوره نسبت به فینال دوره پیشین میان جوکوویچ و نادال که نزدیک به ۶ ساعت طول کشیده بود، از هیجان کمتری برخوردار بود.

جوکوویچ ۲۵ ساله با این پیروزی همچنین نزدیک به ۹ / ۱ میلیون یورو جایزه نقدی نیز دریافت می‌کند.

به گزارش دویچه‌وله، در قسمت انفرادی بانوان نیز ویکتوریا آزارنکا از بلاروس توانست روز شنبه (7 بهمن) با نتیجه ۲ بر 1 حریف چینی خود، لی نا را شکست دهد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

آزارنکا در ست اول با نتیجه ۴ بر ۶ مغلوب شده بود، اما ست‌های دوم و سوم را با نتیجه ۶ بر ۴ و ۶ بر ۳ به نفع خود به پایان برد.

ویکتوریا آزارنکا

 

کد خبر 199331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز