همشهری آنلاین: دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: نتیجه جمع‌بندی ۱۵ تشکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به ائتلاف بزرگ اصولگرایان با محوریت روحانیت معرفی شود.

به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی در تشریح ویژگی‌های 4 گانه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اول گفتمان انتخاباتی است، دوم اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را برای اداره کشور اعلام کنند، سوم تیم و گروهی است که رئیس‌جمهور را باید همراهی کنند و چهارم هم مصداق نامزد ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه تاکنون به مصداق مشخصی در حزب مؤتلفه نرسیده‌ایم، گفت: در مورد مصداق‌ها هنوز به مصداق مشخصی در مجموعه حزب مؤتلفه اسلامی نرسیده‌ایم ولی یک سیاستی را از چند ماه پیش به عنوان سیاست انتخاباتی مؤتلفه با بقیه اصولگرایان به نتیجه رسیده‌ایم مبنی بر اینکه ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری فعالیت می‌کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه خاطرنشان کرد: در چارچوب ائتلاف با تشکل‌های وابسته جبهه پیروان خط امام و رهبری تصمیم‌گیری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که محوریت روحانیت در جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری تحقق یابد و این محوریت به میدان آید.

وی از ملاقات‌های جداگانه نمایندگان جبهه پیروان خط امام و رهبری با آیت‌الله مهدوی‌کنی، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای چگونگی محوریت روحانیت خبر داد و گفت: در حال حاضر در مسیری حرکت می‌کنیم که اولاً نظر جبهه پیروان راجع به نامزد یا نامزدهای احتمالی به صورت یک ائتلاف درآید و دوم اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری از ارتباط و هماهنگی با بقیه اصولگرایانی که محوریت روحانیت را می‌پذیرند یک زمینه ائتلاف فراهم کند.

حبیبی افزود: سوم اینکه در نهایت با محوریت روحانیت به یک ائتلاف بزرگ در جریان اصولگرایی دست پیدا کنیم که نتیجه آن آمدن یک اصولگرا از طرف این ائتلاف به میدان نامزدی باشد و یا حداقل اینکه تعداد نامزدهای اصولگرا کاهش پیدا کند، چرا که اعتقاد ما بر این است که تعدد نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری از طرف جریان اصولگرا یک نتیجه منفی خواهد داشت و آن شکستن رای به ضرر اصولگرایان و به نفع رقیبان این جریان خواهد بود.

کد خبر 199237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز