گروه شهری: در نشست مشترک پلیس راهور و مدیران حمل ونقلی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر کسب رتبه نخست برای تهران در کاهش کشته‌شدگان ناشی ازتصادفات رانندگی از حذف چراغ‌های چشمک زن در شهر تهران سخن گفت.

ترافیک

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای هوشمند‌سازی‌ مدیریت ترافیک در پایتخت صورت گرفته است گفت: با کمک سیستم‌های هوشمند مانند دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها، خوشبختانه شاهد کاهش میزان کشته‌شدگان در حوادث رانندگی بوده‌ایم.

به گفته رحیمی، شهر تهران طی دو سال گذشته مقام اول کاهش میزان کشته‌شدگان در تصادفات رانندگی کشور را به‌خود اختصاص داده است و امسال نیز تاکنون با کاهش 105نفری تعداد کشته‌شدگان در مقام نخست قرار دارد که این نشان‌دهنده درست و صحیح بودن اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت ترافیک بوده است. وی با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز نشده‌اند اظهار امیدواری کرد با تلاش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تمامی بزرگراه‌ها به این سیستم مجهز شوند و همچنین تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر افزایش یابد. بنا براین گزارش در حال حاضر روزانه حدود 800تا 900خودروی جدید در تهران پلاک می‌شوند که این رقم به1200یا 1300خودرو در روز افزایش خواهد یافت.

رحیمی همچنین اظهار کرد: هم‌اکنون بالغ بر 90درصد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به‌صورت هوشمند کار می‌کنند اما در بعضی نقاط و در بعضی از ساعات به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک صبحگاهی و شامگاهی، کنترل چراغ‌های راهنمایی به‌صورت دستی انجام می‌شوند اما اگر بخواهیم نتیجه مناسب بگیرم باید چراغ‌ها به‌صورت اتوماتیک و هوشمند مدیریت شوند. وی به‌عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار آن شد تا چراغ‌های راهنمایی به‌طور اتوماتیک مدیریت شوند و چراغ‌های چشمک زن هم در تهران حذف شوند.

همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه این نشست اظهار کرد: درنظر داریم افسران پلیس را برای نظارت بهتر در مرکز تقاطع‌ها در مراکز ویژه، مستقر‌ سازیم تا جریان ترافیک را از نزدیک مدیریت و نظاره کنند و برای تحقق این مهم تا‌کنون 25جایگاه برای استقرار پلیس در تقاطع‌ها ایجاد شده و بقیه جایگاه‌های استقرار نیروهای پلیس نیز تا پایان سال در سطح شهر نصب خواهد شد.
وی همچنین با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش ترددها در شهر گفت: طرح انضباط ترافیکی مشترک راهنمایی و رانندگی و شهرداری مورد تأکید قرار گرفت که امیدواریم با مجموعه این اقدامات ضمن ارتقای سطح ایمنی در ترددها و کاهش تصادفات، شاهد تسهیل ترافیک در شهر نیز باشیم.

کد خبر 198844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز