گروه اجتماعی - مینا شهنی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ظهر دیروز هنور نمی‌دانست که سعید مرتضوی در سمت مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی می‌ماند یا برکنار می‌شود.

writing

عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیروز ظهر در حاشیه برگزاری مراسم سازمان بهزیستی در تالار وحدت از صدور حکم برکناری سعید مرتضوی اظهار بی‌اطلاعی کرد.او در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه مرتضوی در چه وضعیتی است و با توجه به احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری و نامه مجلس آیا او از کار برکنار شده یا نه؟ گفت: احکامی که شما می‌گویید صادر شده هنوز به‌دست من نرسیده است‌، من این حکم را ندیده‌ام اگر هم حکمی در دیوان عدالت اداری صادر شده باشد احتمالا مبنی بر لغو مصوبه‌ دولت است، با این حال من هنوز هیچ حکمی دریافت نکرده‌ام.

وقتی خبرنگاران گفتند که به گفته رئیس دیوان عدالت اداری دیروز حکمی مبنی بر برکناری مرتضوی از سمت مدیرعاملی تأمین اجتماعی صادر شده است و پرسیدند که عکس‌العمل شما به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برابر این حکم چیست، آیا اصلا این حکم را قبول خواهید کرد یا خیر؟ شیخ الاسلامی تأکید کرد: به هر حال اگر این چنین حکمی صادر شده باشد، ما براساس قانون حرکت می‌کنیم و کاری می‌کنیم که قانون رعایت بشود.

اما او به این سؤال که آیا مرتضوی می‌رود یا می‌ماند؟ پاسخ روشنی نداد و فقط به گفتن این جمله که باید من این حکم را ببینم، اکتفا کرد.او اگر چه سعی کرد با خونسردی به سؤالات پیرامون مدیریت تأمین اجتماعی و ماجرای سعید مرتضوی پاسخ دهد، از ذکر هرگونه نظر مشخص و شفافی به‌شدت خودداری کرد و با وجود اصرار خبرنگارانی که احاطه‌اش کرده بودند‌، حاضر نشد در این زمینه حرفی بزند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی هم ارائه جواب را به علی هاشمی محول کرد و هاشمی هم گفت:

از آنجا که همه ساله تکلیف مستمری مددجویان در بهمن‌ماه مشخص می‌شود، امسال نیز باید تا بهمن‌ماه مددجویان منتظر بمانند تا میزان افزایش مستمری اعلام شود.رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد که افزایش مستمری مددجویان قطعا در بهمن‌ماه انجام خواهد شد اما از میزان افزایش اطلاعاتی در اختیار خبرنگاران قرار نداد.

سازمان بیمه سلامت هم موضوع سؤال‌های خبرنگاران از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، این سازمان هم‌اکنون با وجود یک سرپرست موقت اداره می‌شود که حکم این سرپرستی اسفند‌ماه به پایان می‌رسد و قطعا یک نفر بایستی مدیریت این سازمان را به‌عهده بگیرد، شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سؤال که چه‌کسی مدیریت سازمان را به‌عهده می‌گیرد و آیا قرار است سرپرست کنونی سازمان در این مقام ابقا شود یا نه‌؟ گفت که هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

او درباره مشکلات سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت تشکیل شده و هیأت مدیره‌اش هم شکل گرفته، اما قاعدتا چون یک سازمان تازه تأسیس و نوپاست‌، تا وقتی که راه بیفتد و بتواند به مسئولیت‌هایش رسیدگی کند یک مدتی زمان می‌برد.

کار این سازمان بسیار بزرگ است وجنس کار هم ادغامی است، به هرحال بسیاری از سازمان‌ها می‌بایست در یک سازمان ادغام بشوند که انجام این کار ظرافت خاص خودش را دارد. چندی پیش خبرهایی مبنی بر کمبود بودجه در سازمان بیمه سلامت منتشر شده بود اما شیخ‌الاسلامی معتقد است: کمبود بودجه که ما همیشه گفتیم که داریم و دیگران هم همیشه این را می‌گویند اما این موضوع مانع از اجرای وظایف نخواهد شد.

کد خبر 197956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز