گروه حوادث: خروج قطار حامل سربازان مصری از ریل جان 19نفر را گرفت و دست‌کم 100 نفر را راهی بیمارستان کرد.

تصادف

این حادثه در نخستین دقایق روز گذشته به وقت محلی در جنوب غرب قاهره رخ داد. سرنشینان قطار سربازان جوان ارتش بودند که از جنوب مصر به یک اردوگاه نظامی در قاهره می‌رفتند اما هنوز دقایقی تا رسیدن به مقصد فاصله داشتند که ناگهان دو واگن قطار از ریل خارج شدند و این حادثه وحشتناک رخ داد.

به‌دنبال آن، تیم‌های امدادی با 60آمبولانس راهی محل حادثه شدند و مجروحان را که گفته می‌شود 107نفر بوده‌اند به بیمارستان‌های قاهره انتقال دادند. ساعاتی بعد از این حادثه، هشام قندیل نخست‌وزیر مصر برای بازدید محل حادثه راهی آنجا شد اما مردم خشمگین که از حوادث مرگبار ریلی در این کشور به ستوه آمده‌اند با سر دادن شعار به او حمله‌ور شدند و نیروهای امنیتی را مجبور کردند که وی را از محل حادثه دور کنند.

گرچه هنوز علت این حادثه مشخص نشده است اما به‌گفته مسئولان محلی فرسوده بودن سیستم حمل‌ونقل ریلی در مصر اصلی‌ترین علت حوادث اخیر در این کشور است. این حادثه دوهفته پس از آن رخ داد که وزیر حمل‌ونقل جدید مصر پس از یادکردن سوگند کارش را در این وزارتخانه آغاز کرد. وزیر پیشین حدود دو‌ماه پیش و پس از آنکه تصادف قطار با اتوبوس دانش‌آموزان مدرسه در مصر باعث مرگ 50کودک شد، بلافاصله از سمتش استعفا و از مردم این کشور عذرخواهی کرد. این حادثه پنجمین حادثه مرگبار ریلی در زمان ریاست‌جمهوری محمد مرسی است .

کد خبر 197946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز