چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

مرگ در چند قدمی، مغز و اعصاب، چارپایه رو بذار سرجاش!، قرعه کشی، خانم دامن سفید، یک جفت دستکش لیمویی، منو کی زاییده؟، صابون نخر و عاشقانه ترین حرکات دُم بخشهای کتاب گربه در جوراب زنانه است.

شهرام شفیعی از آن دست نویسنده هایی است که با نثری روان و طنزآمیز و با بهره گیری از مضامین فانتزی، فضاهایی متنوع و متفاوت را برای مخاطب نوجوان به تصویر می کشد.از وی تاکنون بالغ بر بیست جلد کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به چاپ رسیده است. این کتاب سومین جلد از مجموعه پنج جلدی قصه های غرب وحشی است که با زبانی شیرین و جذاب مخاطب نوجوان را با خود به فضای وسترن می برد.

وی درباره مجموعه «غرب وحشی» می گوید: «در درجه اول، این یک انتخاب است؛ انتخاب یک فضای نسبتاً تازه برای انجام یک کار تازه و گفتن قصه. حالا چرا فضا به این نحو است، به علاقه من به این فضا برمی گردد. همان طور که می دانید ژانر وسترن محدود به زادگاه خود یعنی آمریکا نشد و به ایتالیا و کشورهای دیگر نیز کشیده شد.

 حتی هنرمندان و سینماگران بزرگی تحت تأثیر این، آثاری را ساخته اند. نفس این اتفاق تازه نبود، اما من فکر کردم با آوردن شخصیت هایی که گربه هستند، هم برای بچه ها ایجاد جاذبه کنم و هم ابعاد تحلیلی و انتقادی خودم را ارائه دهم. هر چند شخصیت ها می توانستند هر چیز دیگری باشند. اما از نظر من مجموعه این عوامل مهم است که باید از طرف مخاطب مورد پذیرش واقع شود. هر چند شاید همین تضادی که بین آناتومی بدن گربه و انسان فضای وسترن وجود دارد، خود برای مخاطب ایجاد طنز کند.»

از آثار دیگر این نویسنده در طنز داستانی می توان به آثار ذیل اشاره کرد: «در نوجوانی»، «چرا کچلها عاقبت به خیر می شوند؟»، «ماجراهای ساطان و آقا کوچول»، «عشق خامه ای»، «داستانهای پاشنه طلا»، «هزار پا هزار کفش»، «دستمال توالتهای بیمارستان مرکزی» و «مجموعه پنج جلدی قصه های غرب وحشی» و... .

این کتاب با تصویرگری «رضا مکتبی» توسط انتشارات سوره مهر در ۷۱ صفحه و با قیمت ۸۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 1978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز