همشهری‌آنلاین: معاون وزیر خارجه گفت : اقدام هوشمندانه ایران آزادی ٢١٢٣ زندانی سوری و ٤٨ زائر ایرانی را به مردم دو کشور ارمغان داد.

حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ضمن تبریک آزادی ٤٨ زائر ایرانی به مردم ایران و همچنین ازادی ٢١٢٣ زندانی سوری به مردم این کشور افزود: با الطاف الهی توانستیم هم زمان با اعلام طرح سیاسی بشار اسد و آمادگی حکومت سوریه برای تحقق بندهای طرح سیاسی اعلام شده و از جمله آزادی زندانیان، شاهد بازگشت زندانیان سوری به آغوش خانواده هایشان باشیم.

وی افزود: با پیشرفت میدانی شرایط امنیتی در سوریه، تلاش های همه جانبه انجام شده از سوی وزارت امورخارجه و سایر بخش های مربوط جمهوری اسلامی ایران، آزادی ٤٨ زائر ربوده شده ی کشورمان را نیز محقق شد.

امیرعبداللهیان تلاش های یک سازمان غیردولتی ترکیه به نام "بنیاد کمک های انساندوستانه" را در این رابطه موثر دانست و ضمن قدردانی از مسوولین این بنیاد انسان دوستانه به تلاش های قطر نیز در این باره اشاره کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان اقدام مثبت رییس جمهور سوریه در آزادی زندانیان سیاسی را شروعی مناسب برای تحقق سایر بندهای طرح سیاسی سوریه برای برون رفت از بحران کنونی خواند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکار مشابه برای برون رفت از بحران سیاسی و امنیتی موجود در بحرین، خواستار اهتمام حکومت بحرین به اتخاذ راهکار سیاسی و به ویژه آزادی زندانیان و بازداشت شدگانی که طی دو سال اخیر با روش های مسالمت آمیز و دموکراتیک مطالبات مشروعی را پیگیری می کند شد و بر اهمیت گفتگوی ملی موثر تاکید کرد.

 

کد خبر 197520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز