مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تونل جمع‌آوری آبهای سطحی بزرگراه آیت‌الله سعیدی و باقیمانده قطعه یک کانال دولتخواه صبح دو شنبه 27 فروردین افتتاح شد.

تونل بزرگراه آیت‌الله سعیدی در محدوده شهرداری منطقه 9 واقع شده است که آب‌های سطحی جنوب میدان آزادی را جمع‌آوری و در طول مسیر، حوزه آبریز این بزرگراه تا سر راه زرند را پوشش می‌دهد.

این پروژه با هزینه ای 55 میلیارد ریالی قرار بود در مدت زمان 30 ماهه افتتاح شود ولی ظرف مدت 16 ماه این پروژه افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

باقی مانده قطعه یک کانال دولتخواه نیز در محدوده شهرداری منطقه 18 قرار دارد و در مدت 8 ماه با هزینه 13 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

احمد دنیامالی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم افتتاح این پروژه گفت: با توجه به میزان بارندگی وآبهای سطحی شهر تهران حدود 200 کیلومتر کانال و تونل عقب ماندگی داریم که باید احداث شود.

وی افزود: احداث 50 کیلومتر شبکه جمع آوری آب های سطحی با اعتبار 70 میلیارد تومان از برنامه های آینده ماست.

دنیامالی در ادامه به پروژه های در دست اجرای معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها برج میلاد است که در دوره مدیریت دکتر قالیباف بیش از 60 درصد آن انجام شد و در سال جاری افتتاح می شود. همچنین پروژه های گذرگاه سه راه آزمایش ، میدان رسالت ، شهید کلاهدوز و شهر آفتاب از دیگر پروژه های در دست اجراست. 

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید:"آیا دوست دارید شهردار تهران باقی بمانید؟" گفت: دوست دارم خدمتم را انجام دهم و برای من فرقی نمی کند ، این از اختیارات شورای اسلامی شهر تهران است که شهردار منتخب خود را انتخاب کند که آن ها در موعد مقرر در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی در ادامه با بیان اینکه سال 86 ، سال اتمام همه پروژه های نیمه تمام شهر تهران است ، گفت: ما تا قبل از پایان سال 85 برنامه سال 86 شهرداری تهران را با توجه به بودجه مصوب شورای اسلامی شهر به همه مناطق، ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها ابلاغ کردیم و تاکنون هم بیش از 70 درصد مناقصات انجام شده و امیدواریم اقدامات خود را طبق زمان بندی های انجام شده انجام دهیم.

شهردار تهران افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در سال جاری به بهره برداری می رسد پروژه برج میلاد است. طبق زمان بندی مشخص شده تا پایان مهرماه کارهای عمرانی و ساختمانی برج به اتمام خواهد رسید و بلافاصله نصب تجهیزات و دیگر اقدامات آن انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در دهه فجر امسال افتتاح رسمی برج میلاد را داشته باشیم.

قالیباف در ادامه از آغاز طرح جهادی در مناطق 22 گانه تهران خبر داد و گفت: از روز 15 اردیبهشت ماه امسال طرح جهادی در مناطق 22 گانه تهران با اولویت مناطق جنوبی را آغاز می کنیم و تا پایان مهرماه این طرح را در همه مناطق با تاکید بر نیازها و رویکردهای محله ها درابعاد مختلف اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی با پایان یافتن خرداد ماه و فصل امتحانات مدارس فعالیت های شهرداری در زمینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان آغاز خواهد شد.

شهردار تهران به بحث تبصره 13 اشاره کرد و گفت: تنها بخشی از تبصره 13 درآخرین روزهای سال 85 تحقق پیدا کرد که اثرات آن را در سال جاری خواهیم یافت .برای مثال 50 میلیارد تومان از تبصره 13 در روز 28 اسفند ماه به مترو پرداخت شد که تا این مبلغ هزینه شود زمان می برد و در آینده شاهد اثرات آن خواهیم بود.

در ادامه خبرنگاری در مورد وضعیت ترافیک پایتخت سوالی پرسید که شهردار در پاسخ گفت: قبل از هر صحبتی در خصوص ترافیک باید در حمل و نقل عمومی متمرکز شویم و به نظر من تا دولت به شبکه حمل و نقل عمومی اعتبار لازم را ندهد و شهرداری این موضوع را در اولویت کارهای خود قرار ندهد نمی توان در مورد ترافیک شهر اقدام جدی انجام داد.

وی افزود:از این رو شهرداری تهران حمل و نقل عمومی و ساماندهی آن را از اولویت های برنامه خود در سال 86 قرار داده است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص وضعیت آسفالت شهر تهران ، گفت: ما در مسئاله تکنولوژی آسفال در کشور عقب ماندگی داریم و تکنولوژی ما مربوط به 4 دهه قبل است.عمده مشکلات در بخش آسفالت نیز در نوع مصالح ، نوع کار ، حمل و پخش است که شهرداری در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده و اولین نمومه آسفالت جدید با تکنولوژی جدید و استاندارد در مسیر شرق به غرب اتوبان همت ریخته شده که تداوم این کار در دستور کار ماست.

کد خبر 19750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز